Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Verdi
apersson850 skrev:När jag köpte min bil hade alla dieslar som såldes i Sverige bränsledriven värmare. Elektrisk var extra utrustning, däremot.
Jo, men det är ju förvärmning med tidur/VOC som jag menar. Att den har en värmare som går under drift för att att hålla temperaturen uppe är ju nåt annat.
Användarvisningsbild
av apersson850
Aha, du tänker så. Kan man inte ens gå ut och starta när man ändå hämtar posten, om man inte har tiduret? Eller finns det ingen manuell funktion alls då?
av Verdi
Vet ej. Tror inte det. Vet att det är billigare att installera t ex Webasto/Eberspächer om det redan finns värmare men inget sätt att styra den. Halva priset ungefär.
av Tilly
Uppriktigt sagt förstår jag inte poängen med hela den här affären. Om ni nu har en XC70 AWD och (som man får intrycket) i princip inget annat duger, varför då över huvud taget köpa en annan bil på vintern? Och är ni är så benhårda på säkerheten så diskvalificerar det ju i princip alla bilar äldre än 2010. Eller som är mindre än XC70:n

Eller finns det någon tanke att "spara" på XC70:n då det är sista versionen av 70-serien? Jag kan på sätt och vis förstå det men det blir ju ett väldigt dyrt sätt att göra det på om man i princip skall ha en likvärdig bil utöver den några månader på vintern. Med så lite körning känns det inte som att XC70:n borde duka under av vinterkörning heller. Jag hade ju satt mig och tänkt över detta bilköp faktiskt.

Men å andra sidan, vad vet jag som bara ägt bilar för under 20 000 kr...
av mattish
Jag tycker det är någon som går lite för hårt in utan att riktigt veta vad hon kräver....
Varför ska hon krocka ? :lol:
Finns hur många andra bilar som är väldigt säkra och bra begagnat alternativ typ Toyota m.fl. Volvo är lite överreklamerat när det gäller kvalité. Säkerhet och komfort visst, men som en andrabil som knappt rullar något behöver man ju inte ta i så man blir blå...
Köp en V70 2,0F. Billiga och duger garanterat till frun.
av Tilly
Verdi skrev:Vi bor 15 km utanför stan och behöver två bilar.
Ursäkta, lyckades läsa bara sida 1 och 3 och fattade det som att XC70:n skulle ställas av över vintern.
av Verdi
Tilly skrev:
Ursäkta, lyckades läsa bara sida 1 och 3 och fattade det som att XC70:n skulle ställas av över vintern.
Haha. Ja det vore nåt det. XC70 är väl den sista bilmodell man ställer av över vintern. :)
av mbc
I första posten skrev du ju att ni hade 2, eller ska ni sälja bmw:n?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]