Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

apersson850 skrev:Sen är B96 inte alls meningslöst med en XC70. Det höjer ju max totalvikt på släpet från 1100 till 1850 kg. Det finns ett mycket stort antal släpfordon som ligger inom de gränserna. Exempelvis många husvagnar under sex meters karosserilängd.
Men vafasiken, när man gör sig sig besväret att skaffa nytt kort är ju skillnaden mellan B96 och BE försumbar. Ok, du ska skriva lite teori, men det läser man ju in kvällen innan om man inte är analfabet.
VolvoB20 skrev:
apersson850 skrev:Sen är B96 inte alls meningslöst med en XC70. Det höjer ju max totalvikt på släpet från 1100 till 1850 kg. Det finns ett mycket stort antal släpfordon som ligger inom de gränserna. Exempelvis många husvagnar under sex meters karosserilängd.
Men vafasiken, när man gör sig sig besväret att skaffa nytt kort är ju skillnaden mellan B96 och BE försumbar. Ok, du ska skriva lite teori, men det läser man ju in kvällen innan om man inte är analfabet.
Körgården skrämde mig lite, men så här i efterhand borde jag lagt den extra tiden och tagit BE direkt.
VolvoB20 skrev:Men vafasiken, när man gör sig sig besväret att skaffa nytt kort är ju skillnaden mellan B96 och BE försumbar. Ok, du ska skriva lite teori, men det läser man ju in kvällen innan om man inte är analfabet.
Min kära dams B96 kostade 1030 kronor. Bara en uppkörningstid, sen är det klart.
Mitt BE kostade 2660 kronor. Kräver körkortstillstånd, tillstånd för handledare om man ska köra själv med något stort innan man har kortet, tid för teoriprov och tid för uppkörning.
Så visst skiljer det på hur krångligt det är att fixa det ena och det andra. Blir svårare att få tid på lämpligt ställe. Prisskillnaden kanske inte är något som de flesta har problem med.

Inför backprovet tränade jag lite på en asfaltplan, där jag ställde ut några plasthinkar på motsvarande sätt.

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]