Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Träpanelen, linear walnut i detta fallet, är ju inte sönderlackad på det klassiska sättet. Man känner ytan och dess struktur litegrann. Övergångar mellan paneler och andra ytor är fina i stort.
Dock känner jag att träpanelen som sitter framför passagerarstolen känns lite ditspikad designmässigt iochmed att den är så stor, med påföljande ganska kontrast övergång till instrumentbrädan.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Rillee skrev:Var också och klämde på en S90 igår. Gillade vad jag såg men har lite problem med den svarta glansiga plasten på knappar, den blir fort skitig
Pianolackmode är inne, jag tycker inte det är särskilt snyggt och som sagt ganska värdelöst (smutsigt o repkänsligt)
Användarvisningsbild
av Perra83
W.A.P.E. skrev:
Rillee skrev:Var också och klämde på en S90 igår. Gillade vad jag såg men har lite problem med den svarta glansiga plasten på knappar, den blir fort skitig
Pianolackmode är inne, jag tycker inte det är särskilt snyggt och som sagt ganska värdelöst (smutsigt o repkänsligt)
Svart blank plast har var enda Renault nu för tiden. Hade en som lånebil och det va så mycket vass och äcklig plast i bilen så det gick att göra sig illa på den, speciellt på ratten.
Nu behöver den inte va använd dåligt i en 90-bil men det ser lite billigt ut.
Användarvisningsbild
av grillchips
W.A.P.E: Skönt att höra ändå, har ännu inte fått tummen ur att besöka varken återförsäljare eller Volvo Showroom här i Stockholm för att klämma själv och göra egen bedömning.
Var det förresten du som höll med mig på Instagram ang V90 R-designs front, huruvida originalfronten nästan är snyggare?
Det lutar starkt åt en V90 för oss och jag vill spontant ha R-design pga Bursting Blue men då får man otroligt trista paneler interiört och linear walnut finns inte som tillval (även om man säkert kan lösa det på något sätt).
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
haha, ja jag har nog skrivit så på insta, men kommer inte ihåg vilket inlägg. Sen måste man ju bedöma efter att ha sett dem IRL också.
Annars vänta på V90CC och se vad prispåslaget blir där. Förbeställer du en sån kan du nog köra "gratis" i ett år :)
av BiTu
Ahlberg Bil i Ljungby har nu en S90 D5 demo, och fick idag in en V90 demo, momentum. Pilot Assist är inget annat än fantastiskt!
Användarvisningsbild
av na96gen
Provade en S90 D5 på Upplands Motor i Uppsala idag, tyckte den spontant var som en Xc90 men spänstigare. Märktes stor skillnad på Power Puls och de extra tio kusarna. Inget laggande lixsom.. Demobilen skaknade läderbrädan vilket sänkte intrycket mot den i hallen med. Upplevde inte blänker i rutan av b&w högtarlaren men kanske inte körde i de rätta vinklarna..
Head up display är ju bara ett måste, nä men verkligen ett lyft för upplevelsen tycker jag.
Ut å prova vettja!!
av perhall
Gorban skrev:För oss som bor i Gbg så har Bilia i Sisjön nu en V90 i hallen som har nappa Amber/charcoal och det svarta taket. Ursnyggt och kul att äntligen få se inredningen jag har beställt.
Verkligen snyggt och mycket snyggare än det gråbeiga skinn som Volvo brukat ha... själv är jag för "grisig" för att kunna ha Amber/Char.... men kul för er som kan:)
av MathiasSV70
Gorban skrev:För oss som bor i Gbg så har Bilia i Sisjön nu en V90 i hallen som har nappa Amber/charcoal och det svarta taket. Ursnyggt och kul att äntligen få se inredningen jag har beställt.
Kul med bilder på Amber! Har beställt en D4 med läderklädsel Amber/Charcoal och räknar med att det svarta innertaket ingår. Vad sa din säljare angående detta "Gorban"? När jag bygger en V90 på "bygg din Volvo" så verkar det svarta innertaket inte gå att välja till Amber/Charcoal :(
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]