Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Roder
Hej,

Ja gör gärna det :D
FlipperNo1 skrev:Det går inte få den lika hög som innan. Bilen blir lika mkt. Lägre på högsta nivån som du sänker bilen.
Tar endast 5-10min. att ändra tillbaka om man vill det.

Man gör om länken mellan givarna för Luftfjädringen och chassit.
Kanske ska starta ett nytt foruminlägg om det.l
Användarvisningsbild
av Roder
Någon som vet om det har släppts några MY17 D5or än?
Verkar onekligen som dem har stött på lite problem.
av Tobbed
Roder skrev:Någon som vet om det har släppts några MY17 D5or än?
Det verkar som om vi är i samma båt.. :???: Min D5a har också blivit framflyttad. Från v 22, till 24 och nu sedan igår står det v27. Det har ju ryktats om att det är PP som är problemet, men det var ju någon som fått sin D4 framflyttad också, så det talar ju emot..
av Tobbed
Såvitt jag förstår har "BessoMesso" fått en RD D5 MY17 levererad nyligen, se spotifytråden och produktionsstarttråden.
av valln
Alltså som jag förstod (tidiga) uppgifter från Volvo skulle s90 vara tillgänglig för provkörning i volvohandeln nu dagarna.

Som jag förstår det nu är provkörningsbilarna framflyttade till efter sommaren?
av Tobbed
Re: När börjar MY17 tillverkas?
Inläggav BessoMesso tis 10 maj 2016, 23:29

Min Xc90 r-design d5 med nästan allting på var steg 2/4 och det stod 1 vecka kvar - beräknad leverans vecka 21.
idag runt 16:00 ändrades det till 2 veckor och beräknad vecka 22! :'( Hoppas den inte blir försenad igen
BessoMesso
Övningskörning

Re: Spotify
Inläggav BessoMesso Igår, 14:21

Hej på er!!!
Idag fick jag min nya xc90 my17. Jag har lagt i simkort och går in på applikationer men inga appar dyker upp? Hur får jag fram Spotify?
Användarvisningsbild
av Roder
Då kan man ju undra vilka tillval BessoMesso inte har valt??
För mej veterligen är han den enda som har fått en D5 MY17 levererad.
Tobbed skrev:Re: När börjar MY17 tillverkas?
Inläggav BessoMesso tis 10 maj 2016, 23:29

Min Xc90 r-design d5 med nästan allting på var steg 2/4 och det stod 1 vecka kvar - beräknad leverans vecka 21.
idag runt 16:00 ändrades det till 2 veckor och beräknad vecka 22! :'( Hoppas den inte blir försenad igen
BessoMesso
Övningskörning

Re: Spotify
Inläggav BessoMesso Igår, 14:21

Hej på er!!!
Idag fick jag min nya xc90 my17. Jag har lagt i simkort och går in på applikationer men inga appar dyker upp? Hur får jag fram Spotify?
av Gorban
valln skrev:Alltså som jag förstod (tidiga) uppgifter från Volvo skulle s90 vara tillgänglig för provkörning i volvohandeln nu dagarna.

Som jag förstår det nu är provkörningsbilarna framflyttade till efter sommaren?
Det sades tidigare att handlarna skulle ha bilar i hallen och för provkörning runt vecka 27. Nu talas det om vecka 35. Provkörning nu i dagarna har aldrig varit aktuellt. Däremot provkör journalisterna i Spanien den här veckan.
av MickeSjöholm
Vi var igår och provkörde en S90 (Södra Finland, Salo). Mycket nöjd med provkörningen, men hade bara en 10 minuter tid så jag hann inte dessmera testa all grejer. Jag har förhandsbeställt en S90, T5 som borde komma i slutet av augusti.
av Binlist

Jag fick min för 1 vecka sedan. XC90 D5 2017
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8
Falsklarm av insekt?

Det verkar rimligt att om en skalbagge förl&a[…]

Har nu bytt bränsletrycksgivare och nu ä[…]

Amerikanare är de största exponenter[…]