- lör 12 mar 2016, 04:01
röven slocknar provade igår kväll
Volvo Xc60 T6 Plugin Hybrid 2025
Moderator: Moderatorer
LazerHawke skrev:röven slocknar provade igår kvällJag testade efter att jag fått den nya programvaran genom att stanna bredvid en busshållplats i mörker med ljusvredet i parkeringsljusläge och då lyser det bak (ej ansatt broms) sen efter några meters körning slocknade bakljusen. Otroligt dumt, Normalt kör jag ej i mörker med drl utan detta var föra att utvärdera programvaran. Eller i sak gör det mig inget om bakljusen var tända i läge noll men det verkar vara stor ovilja att ändra det. Märkligt är att det finns programvara till v50 som tänder bakljusen. Otroligt dumt. Kunde varit en punkt under my car så kunde man välja själv. Vi kanske alla skulle mejla Volvo så dom märker att det är irriterande.
III skrev:jepp testade mot en vit fasad då slocknade det... dumt om man vill spara på xenonljusen samt förhindra att annan bilist får frispel på att man blinkar på en fast man ej gör detta :shock:LazerHawke skrev:röven slocknar provade igår kvällJag testade efter att jag fått den nya programvaran genom att stanna bredvid en busshållplats i mörker med ljusvredet i parkeringsljusläge och då lyser det bak (ej ansatt broms) sen efter några meters körning slocknade bakljusen. Otroligt dumt, Normalt kör jag ej i mörker med drl utan detta var föra att utvärdera programvaran. Eller i sak gör det mig inget om bakljusen var tända i läge noll men det verkar vara stor ovilja att ändra det. Märkligt är att det finns programvara till v50 som tänder bakljusen. Otroligt dumt. Kunde varit en punkt under my car så kunde man välja själv. Vi kanske alla skulle mejla Volvo så dom märker att det är irriterande.
joel80 skrev:Fast att hindra dom att tändas kan ju egentligen innebära osäkerhet.. Så det är inte meningen att man ska köra omkring så.. ;)Håller med om det, och det är därför jag gillar den gamla logiken bättre där det lyste både fram och bak.
PaNi skrev:Jag hade låtit det vara som det är idag utom läge noll där jag vill komplettera med bakljusen. Ev att det skulle kunna gå att välja under my car.joel80 skrev:Fast att hindra dom att tändas kan ju egentligen innebära osäkerhet.. Så det är inte meningen att man ska köra omkring så.. ;)Håller med om det, och det är därför jag gillar den gamla logiken bättre där det lyste både fram och bak.
Hade jag fått göra min egen ljuslogik hade den sett ut så här:
0: bilen helt nedsläckt, både bak och fram. Tydliga ljud- och ljus-varningar till föraren om bilen rör sig i detta läge.
P: bakljus och DRL tända, Xenon blockerad. Inga varningar under körning (du syns från alla håll och lider mest själv om du inte tänder halvljuset). Varning om du försöker lämna bilen med ljuset påslaget.
Auto: som idag
2: som idag
Hoppas att någon på VCC läser detta och ändrar innan jag gör nästa service.
Jag hade valt D3. D4 kan sticka iväg en aning[…]