Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mane
Spoiler »
Tack :-)-)
Valde mellan osmium, saville och seashell.
Tyckte saville var för "svart" och frun tyckte seashell var en "gubb" färg...
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Ni är ett klokt par :)
frånsett vetorätten då...
Användarvisningsbild
av laser2
mane skrev:
titanum skrev:mane, du måste kolla med ett par handlare och se vad nettopriset blir. När jag beställde min upptäckte jag att det skiljer i utgångspris både på bil och tillval. Mitt slutpris diffade nära 15000 mellan två handlare.
"Jagar" 3st för tillfället.
Men än så länge så är den bästa offert på 6,4% på list priset i rabatt + ("fria" vinterhjul)
Kan nästan svära på att du fått mer rabatt och samma totalsumma även om du betalat för vinterhjulen. De kompenserar vinterhjulen med sämre rabatt på allt övrigt. Fick 2 offerter på en V70, en med "gratis" vinterhjul, en där jag fick betala för vinterhjulen, priset blev samma... Bild
Användarvisningsbild
av mane
Självklart kan det vara så, en handlare hade satt vinterdäcken till 19900 :roll: - och tyckte att han var jättesnäll som bjöd på dem...
Handlare som vi köpte den av hade de för 12900:- och det är i trakterna av vad man själv hade fått betala kommande oktober.
I slutänden så hamnade jag på 11,4% i rabatt på listpriset, så man får väl vara relativt nöjd?
av kalnak
Beställde själv en ny XC60 idag och velade mångt och mycket om jag behövde AWD. Kör Quattro idag :)

Slutade iaf med att jag skippade det. Bor i södra Sverige.

XC60 D4 Summum Business Edition

Automat AWTG-81 SC
Lä Sport Mörkgrå Tak G361
Ice vit 614
Klimat D VOC/Spol XC/V60
Driver Support Pkt SVXC60
Parkeringshjälp fram/bak
Aluminiumhjul Pan 18"

Slutpris: 354 400kr

Gjorde stor nytta att åka runt mellan olika Volvo ÅF och jämföra och spela ut dom lite mot varandra för att få med det lilla extra :)
Användarvisningsbild
av laser2
kalnak skrev:Beställde själv en ny XC60 idag och velade mångt och mycket om jag behövde AWD. Kör Quattro idag :)

Automat AWTG-81 SC
Ice vit 614
Klimat D VOC/Spol XC/V60
Parkeringshjälp fram/bak
Aluminiumhjul Pan 18"

Gjorde stor nytta att åka runt mellan olika Volvo ÅF och jämföra och spela ut dom lite mot varandra för att få med det lilla extra :)
En bil med din spec kostar ju runt 455 000 på Bygg din Volvo, hur lyckades du pruta ca 100 000???
Användarvisningsbild
av fjohan82
laser2 skrev:
kalnak skrev:Beställde själv en ny XC60 idag och velade mångt och mycket om jag behövde AWD. Kör Quattro idag :)

Automat AWTG-81 SC
Ice vit 614
Klimat D VOC/Spol XC/V60
Parkeringshjälp fram/bak
Aluminiumhjul Pan 18"

En bil med din spec kostar ju runt 455 000 på Bygg din Volvo, hur lyckades du pruta ca 100 000???
Precis vad jag också funderade på... :shock:
av Droopy
Ge oss namn och nummer på den ÅF, där handlar jag nästa gång :-) fast specen går väl på 416k ca ( får jag det till )., men bra rabatt iaf.
av kalnak
Hej.

Jag fick riktigt bra rabatt. ! Vågar jag posta offerten med risk för att hänga ut stackars säljaren? :D

Andra åf:are där jag visade offerten kunde inte på några som helst villkor matcha denna då de menade att de säljer med förlust....

Här har jag gjort 2 skärmdumpar på delar av offerten iaf som jag slog till på.

På sista länken ser ni spec och rabatter.

http://prntscr.com/a0sftw

http://prntscr.com/a0sghk
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Trasig Renault Scenic

Och, Renaulten går bra. […]

Volvo 740-87 problem vid start B230e