Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Doffen
crstonetto skrev:Hej och tack för era svar. tyvärr är jag novis på detta att lägga ut bilder och filmer här men bilden gjorde sig ej rätt. Det som är problemet är att jag har störningar på skärmen som en massa vågiga streck som ibland knappt syns alls och ibland är så mycket så man knappt ser ordentligt.
Jag la upp 2 filmer på youtube som jag länkar till här och hoppas det funkar och att någon kan se vad jag menar:

Mvh crstonetto
Ikke unormalt når det er dårlig lys ute.
Har akkurat det samme på min XC70.
Er på mitt 3. kamera på min bil, pga. feil på tidligere kamera :( Så kameraet er det ikke feil på, det bare er sånn :(
Användarvisningsbild
av Krollspell
Doffen skrev:
crstonetto skrev:Hej och tack för era svar. tyvärr är jag novis på detta att lägga ut bilder och filmer här men bilden gjorde sig ej rätt. Det som är problemet är att jag har störningar på skärmen som en massa vågiga streck som ibland knappt syns alls och ibland är så mycket så man knappt ser ordentligt.
Jag la upp 2 filmer på youtube som jag länkar till här och hoppas det funkar och att någon kan se vad jag menar:

Mvh crstonetto
Ikke unormalt når det er dårlig lys ute.
Har akkurat det samme på min XC70.
Er på mitt 3. kamera på min bil, pga. feil på tidligere kamera :( Så kameraet er det ikke feil på, det bare er sånn :(
Då har du fortfarande fel, det är inte normalt det vi ser på filmerna.
Användarvisningsbild
av Doffen
Med dårlig lys så er det helt normalt.
Har man samme bildet i dagslys, så er det noe feil. Men ikke når det er mørkt.
Användarvisningsbild
av Krollspell
Doffen skrev:Med dårlig lys så er det helt normalt.
Ingen har vad jag vet påstått att det är samma bildkvalité dag som natt, men det är INTE normalt med dessa ränder i mörker!
Användarvisningsbild
av Doffen
Krollspell skrev:
Ingen har vad jag vet påstått att det är samma bildkvalité dag som natt, men det är INTE normalt med dessa ränder i mörker!
Med den typen kamerateknologi som brukes så er det helt normalt at bildet blir forstyrret i mørket. Ikke noe å henge seg opp i.
Forsøk å ta bilde i mørke med en litt eldre mobiltelefon, blir virkelig ikke bra.

Hadde det vært noe fysisk feil med kameraet eller oppkoblingen så skulle man hatt samme stripene i dagslys som i mørket
av crstonetto
Uppdatering: var inne idag på Bilia och pratade med en chef samt mekanikern som gjort jobbet och visade upp filmerna och båda svarade att så skall det ej se ut på en ny monterad back kamera och skall lämna in bilen igen på Onsdag morgon och får då en lånebil för det krävde jag. Mekanikern trodde det kunde vara själva kameran som var trasig. Uppdaterar så fort jag har hämtat bilen igen när dom kollat på den.
Mvh crstonetto
Användarvisningsbild
av Doffen
crstonetto skrev:Uppdatering: var inne idag på Bilia och pratade med en chef samt mekanikern som gjort jobbet och visade upp filmerna och båda svarade att så skall det ej se ut på en ny monterad back kamera och skall lämna in bilen igen på Onsdag morgon och får då en lånebil för det krävde jag. Mekanikern trodde det kunde vara själva kameran som var trasig. Uppdaterar så fort jag har hämtat bilen igen när dom kollat på den.
Mvh crstonetto
Så bra du får god respons fra verksted.
Er som jeg skrev tidligere på mitt 3 kamera på 2.5 år pga. dårlig bildekvalitet. Til slutt har jeg egentlig ikke orket å bry meg mer..
Men får ta det opp igjen med mitt verksted å se om jeg får byttet kamera atter en gang.. :(
Men teknologien i denne typen kamera er dårlig, så dårlig bilde i mørket får man uansett
Användarvisningsbild
av Krollspell
Doffen skrev:
Krollspell skrev:
Med den typen kamerateknologi som brukes så er det helt normalt at bildet blir forstyrret i mørket. Ikke noe å henge seg opp i.
Forsøk å ta bilde i mørke med en litt eldre mobiltelefon, blir virkelig ikke bra.

Hadde det vært noe fysisk feil med kameraet eller oppkoblingen så skulle man hatt samme stripene i dagslys som i mørket
Jag tror vi pratar om helt olika saker. Att en bild blir sämre i mörkret är nog uppenbart för alla, men de RÄNDER och STÖRNINGAR som han har på sina filmer är inte normala. Om du läser Volvos svar till honom så är var det oxå FEL och man byter därför ut kameran åt crstonetto.

Nog om detta nu. Ränder och störningar = Fel.
Användarvisningsbild
av Doffen
Da må du forklare hvorfor dette ikke fremkommer når det er lyst.
Kameraet til XC70 er av elendig kvalitet og fisheye linsen gjør ingenting bedre
Men klart, er jo bare å klage til de kommer opp med noe som faktisk fungerer
Användarvisningsbild
av Krollspell
Doffen skrev:Da må du forklare hvorfor dette ikke fremkommer når det er lyst.
Kameraet til XC70 er av elendig kvalitet og fisheye linsen gjør ingenting bedre
Men klart, er jo bare å klage til de kommer opp med noe som faktisk fungerer
Det kan vara så enkelt att de inte syns lika bra på en ljus skärm som en mörkare? Det kan vara så att när kameran ställer om sig till "mörkerläget". dvs. dioderna tänds upp att det där finns något fel på din kamera osv. osv.? Sen blev det tydligen bättre kameror (sensor) från sena my 15 och my16. Nu ska kameran dessutom stödja 720P medans den du har är av den äldre VGA typen. Finns säker fler saker som uppgraderades i samband med detta, vad vet jag.

Nu lägger jag ner detta, han har fel på sin kamera precis som jag m fl. hävdade och Volvo har även bekräftat att ränder och störningar av den typ han har inte är godkänt, utan det är fel.

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]

Pratade precis med Finnvedens (Volvo). Dom sa att […]

Nu är jag inne på min andra lån[…]

Läste på Facebook att erbjudandet skul[…]