Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Thehellbillydeluxe skrev:Att köpa en bil som ska vara "skogsmulle" utan 4hjulsdrift är som att köpa en kanot och kalla den katamaran.
Har svårt att köpa det budskapet. Om jag vill sitta lite högre för bättre sikt (men aldrig åker utanför asfalterade vägar), tar mig fram på oplogade vägar med nuvarande FWD vintertid, varför då köpa AWD? Något som kostar med i inköp och ägandekostnader som man aldrig nyttjar "bara för att..."? Nej nej... 8)
Roligt att man kan engagera så många i detta ämne =) Men nu har jag bestämt mig efter att ha varit och provkört D4 FWD och D4 AWD 3-4 gånger och den nya motorn och växellådan är faktisk grymt bra. Eftersom jag inte är i behov av AWD när jag enbart kör på asfalterade vägar så får det blir en FWD denna gången. Den kommer mer lr mindre bli full lullad med utrustning :D

R design osmium grey :evil:

Bild
Helt rätt. Köp bilen DU behöver och vill ha.
Känns det rätt för dig kör på bara. Det är oviktigt vad vi andra tycker om du i te blir nöjd med valet själv. Jag köpte AWD eftersom det känndes rätt för mig. Jag ångrar ingenting idag och hade jag bara gått efter vad andra säger skulle jag ta FWD och säkert ångra mg idag. Jag kör inte i skogar och tärengkörni men som jag formulerade mig i en annan tråd vill jag ha en bil som tar mig och min familj från ICAs parkering utan problem till och med om det har snöat lite extra. Som sagt vad du en tar får du en bra bil viktigaste avlagt att du är nöjd. Grattis till en fin bil.
I annan tråd länkades till en rapport om katalysatorn (någon av alla NOx-trådar).
Det kan bli trångt med både kat och kardan bakom motorn. Genom att använda gammla motorn kanske man kan klara sig med Euro5?
Någon som vet om xc60 2017 kommer ha VEA 8 vxl automatlåda + AWD?
Jag är på g att beställa, men man kanske ska vänta?
Har som många andra velat mellan awd och fwd...
AWD blir så väldigt surrig i högre hastigheter.. Dessutom har vi en xc70 awd... Lutar åt fwd...
Vill man betala 60 000 mer så får du VEA och 8 växlat i din XC60. Då i form av T6 AWD. Be din säljare lösa mellanskillnaden med rabatt istället för kampanj. Står du ut med en FWD så är T5 billigare än en D4 AWD.

Det säljs i princip inga fyrhjulsdrivna diese[…]

, så jag kan dra 300 kg mer jämfö[…]

Jag hade detta meddelandet på min 2014 V70 t[…]

Så här i efterhand hade jag aldrig k&ou[…]