Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Klart att xc70 inte är byggd för bana. Blev dock positivt överraskad ift mina förväntningar.

Åker ju ibland hyrbilar på Nürburgring byggd för samma och det är så klart mer action packed peavey.

Men det är roligt att ta sin vardagsbil och faktisk se hur den beter sig.

Med på evenemanget fanns en Le Mans vinnare som skulle åka med och ge råd och feedback.

Kan bara rekommandera alla att göra samma sak om man vill bli en mer säker förare i kritiska lägen.
Gabriel skrev:
MartinS skrev:Jag skulle aldrig få för mig att åka bana med min xc60, och den är ju ändå några strån (läs en halmbal) vassare än en xc70 i chassiet.
Inte vassare, snarare stötigare och obekvämare ;)
Njae, jag vill faktiskt påstå att XC60 med standardchassie är avsevärt vassare vid kurvtagning än XC70 med standardchassie. Långa snabba svepande kurvor med en XC70 är ingen höjdare, på gränsen till obehagligt när man är uppe i höga farter.
Krollspel, har du provkört den nya bilen någon längre stund? Jag övervägde själv att byta till en likadan men min gamla XC60 T6 AWD med 14kmil på mätaren kändes som en bättre/roligare bil, så det blev inget. Det känns som jag gjorde rätt val såhär några veckor senare.

Du vet att det går att eftermontera homelink?
MartinS skrev:Krollspel, har du provkört den nya bilen någon längre stund? Jag övervägde själv att byta till en likadan men min gamla XC60 T6 AWD med 14kmil på mätaren kändes som en bättre/roligare bil, så det blev inget. Det känns som jag gjorde rätt val såhär några veckor senare.

Du vet att det går att eftermontera homelink?
Haha, ja det var med ett skämt eftersom jag oftast brukar kryssa i det mesta på tillbehörslistorna. Min S80 T6 har vad jag minns precis allt, utom just homelink :-)
MartinS skrev:
Gabriel skrev:
MartinS skrev:Jag skulle aldrig få för mig att åka bana med min xc60, och den är ju ändå några strån (läs en halmbal) vassare än en xc70 i chassiet.
Inte vassare, snarare stötigare och obekvämare ;)
Njae, jag vill faktiskt påstå att XC60 med standardchassie är avsevärt vassare vid kurvtagning än XC70 med standardchassie. Långa snabba svepande kurvor med en XC70 är ingen höjdare, på gränsen till obehagligt när man är uppe i höga farter.
Jag försöker inte argumentera mot dig, jag menade bara att man kan se saken på olika sätt. Du tycker att XC60 är "vassare" och du menar då att den har bättre väghållning. Jag menar att XC60 har sämre komfort och inte är lika skön att åka i på guppiga vägar, vi har nog båda rätt.

Personligen väljer jag gärna bort en del väghållning till förmån för mer fjädringsväg och komfort. Jag kör 100% på svenska vägar som ofta är relativt dåliga, därför prioriterar jag komfort framför att kunna köra 74 istället för 68km/h genom en rondell ;)
mattish skrev:Ni pratar om vilken traktor som är vassast på bana :lol: :lol: :roll: (B) (BE) (PO) (PO)
Vem har påstått att XC70 lr Volvo är banracingbilar? Visserligen så klår väl S/V60 506 hk Polestar många av konkurrenterna på banan.
Hur tänkte du nu, är Volvo lika med traktor?
Krollspell skrev:
mattish skrev:Ni pratar om vilken traktor som är vassast på bana :lol: :lol: :roll: (B) (BE) (PO) (PO)
Vem har påstått att XC70 lr Volvo är banracingbilar? Visserligen så klår väl S/V60 506 hk Polestar många av konkurrenterna på banan.
Hur tänkte du nu, är Volvo lika med traktor?
Var beställer jag en sån bil?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8
Transmissionsolja till M66

Jag har kört med Castrol Transmax Manual FE 7[…]

[/quote] Fungerar bältesvarningen för p[…]

Bakre länkarmsbussning