Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gubbstrutt
molleb skrev:Tvättade vvt ventilen och blåste rent, och kopplade 12 v på el kontakterna och ventil öppnade och stängde som den skulle. Blir ja av med v 70 så ska ja aldrig mer ha en sådan dålig kvalite tycker ja. Får forska mer på den där kamaxel givaren volvo skulle ha 1800:- för en sådan.
Jo jag gjorde samma sak på mina vvt ventiler.

Kam givaren kan jag inte svara på det jag vet om den är bara det jag läste. Glappkontakt kanske?.
Andra har säkert mer kunskap på den punkten.

Man lär väl få inse att det inte är så lätt att komma undan data bilarna längre o det kan vara etter värre på en del bilar måste man skrota hela fronten
för o byta lampor i strålkastarna det kan man iaf göra själv på våra harvar .
Jag är ju begåvad med turen att ha en bekant som har bilverkstad på gång avstånd.
Sen är ju det här forumet jävligt bra.
av molleb
Test körde v70 nu va stark och bra när den va kall, men fortfarande svag när den blivit varm. Kanske får för lite bensin? Kallstart munstycket ger ju lite mer när motorn är kall. Men koden 1671 har väl inget med det att göra? Borde inte motorlampan lysa?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Den ska varken skrika eller dö. Hoppa/skutta beror helt på hur duktig man är med kopplingen. Nästan alla 85x70 jag har kört har krävt sin egen teknik för att inte skutta iväg.
Fast min egen är nog fasen den värsta :P Dom få som har fått "äran" att köra min bil har nästan alltid fått minst ett motorstopp med den, och alla lyckas skutta iväg värre en k*t hare :mrgreen: Vilket jag också gjorde dom första dagarna efter köpet, innan jag lärde mig hur bilen fungerade och hur man bäst behandlar koppling+gas på just den bilen... Och det händer väl än idag att man glömmer bort sig någon gång och gör lite fel så bilen gladligen skuttar iväg medans en annan sitter i kupen och headbangar :lol:
av molleb
Så v70 ska va som en 850? Vi har haft en 854 och en 855(har haft lite otur med bilarna och bytt en del) har inte alls varit så att köra. Har inte varit några som helst problem att köra. Det är den där felkoden 1671 som ja inte lyckas få fram exakt vad som är fel. Vad kostar ungefär en felsökning på volvo?

Rimligt är att bilfirman gör felsök[…]

Det är enkelt att köra slut på en […]

Det är säkert redan diskuterat men jag […]

Jag har visserligen bara fått den till min E[…]