Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
joel80 skrev:Lika mörkt i USA??? Där är det ju svårt att hitta vägar som inte har gatubelysning..
Bild
Allt är inte storstäder direkt...
Användarvisningsbild
av joel80
Tänkte om jag skulle skriva en disclamer om att jag då inte menade helt ute på vischan utan i någolunda befolkade/trafikerade områden. Skulle inte skippat det... ;)
av Lövet
Jag kan gå med på att det finns mer belysta områden i USA. Men det finns nog lika mycket mer obelysta.
Användarvisningsbild
av apersson850
Ni ska inte jämföra med USA. I den industrialiserade världen finns det bara ett land som är ännu gammalmodigare. Så att inte amerikanerna köper Xenon beror inte på hur solen lyser där, utan på hur upplysta de (inte) är själva.
Användarvisningsbild
av Bilnörden
apersson850 skrev:Ni ska inte jämföra med USA. I den industrialiserade världen finns det bara ett land som är ännu gammalmodigare. Så att inte amerikanerna köper Xenon beror inte på hur solen lyser där, utan på hur upplysta de (inte) är själva.
Klockrent :-)-)
av III
Xenon i USA? Det trodde jag var förbjudet.... Dessutom envisas dom med sealed beam som inte gör någon glad. Snacka om u-land vad det gäller fordonsbelysning.
av perhall
OK. Nya XC90 har halogen både med Kinetic och Momentum i Tyskland.
Jag gillar xenon men har ändå noterat att Sverige nog är det land i världen som är tokigast i bra strålkastare.
Halogenljusen på V70 är helt ok och jag skulle nöja mig med dem om Momentum kostar +20000. Kostar Momentum +10000 skulle jag köpa Momentum. I vilket fall är det ett fynd, en V70 till Golf-pris!
PH
av Lövet
III skrev:Xenon i USA? Det trodde jag var förbjudet.... Dessutom envisas dom med sealed beam som inte gör någon glad. Snacka om u-land vad det gäller fordonsbelysning.
Det där stämde kanske för 20 år sedan. Det är samma strålkastare i Sverige och USA på alla europeiska märken.
av Linqid
Lövet skrev:
III skrev:Xenon i USA? Det trodde jag var förbjudet.... Dessutom envisas dom med sealed beam som inte gör någon glad. Snacka om u-land vad det gäller fordonsbelysning.
Det där stämde kanske för 20 år sedan. Det är samma strålkastare i Sverige och USA på alla europeiska märken.
Inte riktigt. T ex tillåter USA inte aktiva helljus, den där typen som bländar av och på själv.
Användarvisningsbild
av Bosse78
SHit... Satt och räkna på vad min nuvarande bil kommer kosta mig i månaden dom närmaste 3 åren. Försäkring, skatt, drivmedel och service (Blir både kamrem och tändstift/filter till sommaren). Utöver detta räknade jag underhåll av bilen på 3år till 20 000:- vilket är väldigt lågt räknat då jag skulle behöva byta vinterdäck och kanske sommardäck under den perioden och åtminstånde ett par bromsskivor. Lär tillkomma mer oplanerade utgifter också. Jämför man dessa punkter så kostar nuvarande bil mig mer än 2000:- mer i månaden än vad en V70 T4 Classic skulle göra. Börja ju kännas som en vinstaffär de här :-O)

Har fått offert på ett nybygge v70 T4 classic momentum för 280 000:- inkl 17" sommar och "16 vinter på alu fälg och då får jag 50 000:- i inbyte för min s80 -07 2.5t kinetic med 14300mil på mätaren.

Bra deal ?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8
V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]