Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Rätt färg på XC70 Classic Sport (med stylingpaket)

Ice vit solid
12
16%
Seashell beige metallic
6
8%
Twilight bronze metallic
13
18%
Bright silver metallic
10
14%
Onyx svart metallic
7
10%
Inscription electric silver
16
22%
Inscription crystal vit
9
12%
Hatarost skrev:Men va f-n jag har beställt en Seashell beige metallic men iiingen av er vill ha en sån :cry:
Seashell är snygg och döljer repor väl och bör se fräsch ut länge.
Svarta detaljer gör sig väl i kontrast mot den lacken.

Annars hade jag valt en vit bil
Jag röstade på seashell metallic.
Hade det inte vart för de silverfärgade detaljerna (på trösklar och stötfångare) så hade jag nog valt silver eller electric silver, men jag tycker inte att det blir klockrent att blanda olika silverfärger på samma bil. Vit kan vara mycket snyggt på en bil men då vill jag inte ha en massa svart plast tillsammans med det, det ser bara "billigt" ut. Även svart kan vara grymt snyggt, men samma sak där, jag tycker inte det passar tillsammans med plasten, dessutom är det jobbigt att hålla en svart bil snygg jämt.
Seashell metallic är mest praktisk. Haft min ett år nu och ångrar inte färgvalet trots att det var frun som övertalade mig att inte beställa electric silver. Beträffande baksätet kan jag bara som andra hålla med om att värmen är mer användbar är barnstolar. Barn växer men vinter kommer vi alltid att ha sex månader om året...
ahlis1 skrev:Till TS, du kan spara en femhundring på att skippa bärkassehållarna. MY16 har äntligen inbyggda krokar, två på varje sida.
Gäller detta statement även för V70 Classic 2016, dvs är ovan nämnda krokar standard?
Hur är det med det tvådelade lastnätet ("rullgardinen") i taket mellan baksätet och bagageutrymmet? Enligt manualen är det ett tillval, men jag hittar det inte som tillval i Bygg din Volvo.
ulf_gbg skrev:
ahlis1 skrev:Till TS, du kan spara en femhundring på att skippa bärkassehållarna. MY16 har äntligen inbyggda krokar, två på varje sida.
Gäller detta statement även för V70 Classic 2016, dvs är ovan nämnda krokar standard?
Hur är det med det tvådelade lastnätet ("rullgardinen") i taket mellan baksätet och bagageutrymmet? Enligt manualen är det ett tillval, men jag hittar det inte som tillval i Bygg din Volvo.
Vågar inte säga om det sliljer mellan V70 och XC70 i bagageutrymmet :?: Alla MY16 XC70 jag sett har haft nya krokar som inte funnits på tidigare årsmodeller.

Erik, tack så jättemycket för utf&[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]