Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
XC90_Executive skrev:Varför skulle takluckan vara mer känslig att välja till än något annat?
Därför att just vatten är förj-vligt, och för att det finns avrinnigskanaler, slangar,backventiler och all möjlig skit precis ovanför huvudet, inne i bilen. Allt annat skall och är ju tätt, dörröppningar, rutramar etc, men inte takluckan, den skall kunna läcka in vatten som sedan skall ledas bort. Sök moonroof och xc90 skall du se vad du får för hits :-)
XC90_Executive skrev:
Tänkte på din XC60 MartinS, är det inte så att det är en tidig bil från Volvo? Mycket möjligt att det är därför som det blev något med luckan. Som sagt, jag har haft 10+ bilar med taklucka/panoramatak utan att minsta lilla vattendroppe hamnat i kupén. Så jag är inte ett dugg orolig att välja till det även på nästa bil.
När mecken felsökte min bil hittade han i samråd med volvo på ett konstruktionfel som han fixade till. Detta var 2012 och när han jämförde med deras demo xc60 my12 så såg den luckan ut precis likadan som på min bil. Hans slutsats var att alla xc60 kan börja läcka, förr eller senare. Det är ett par klackar i framkant pä luckan (dom som trycker ner insektsfångaren när luckan stängs) som är för långa och leder med vattnet utanför avrinnigskanalerna under vissa omständigheter. Klackarna kortades med dremmel och problemet är borta.
av Petke
s6025t skrev:Fick du med Driver Support gratis såg att det ingår i Business Edition från idag.
http://www.volvocars.com/se/sales-servi ... mpaign=car
Nä det fick jag inte, men jag har till 17/9 på mig att göra ändringar på min bil. Frågan är bara om de är villiga att erbjuda dagens prislista på tillval för en order gjord på en tidigare prislista?

Ja inte har den ventilerade stolar heller syns p&a[…]

Tinol löste du felet?

Transmissionsolja till M66

Det jag med säkerhet vet är att det st&a[…]

Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&ari[…]