- sön 27 jul 2014, 18:12
V50special skrev:Jag fick betala 4.800:- för hjullagret. (Har jag för mig) Resterande 5.700 :- var för damask & drivaxel. Då var det 10% rabatt på allt utom den begagnade drivaxeln. Jag skulle gärna vilja lära mig göra det själv, men inte nu när man bor i lägenhet och parkering som lutar. Men kollar runt nu efter eventuellt en V60 alt V70 2,5FT. V70 2,5FT verkar ju vara i riktigt bra priser om man jämför med D5 och T5, T4.Fokuserad skrev:Dessutom är det ju inte bara att pressa hjullagret och se glad ut på dessa modeller. När jag behövde byta kom jag i kontakt med verkstäder som inte ens ville ta sig an jobbet på grund av detta.
Pressas det inte på rätt sätt, på rätt lagerbana, trycker man sönder hela lagret.
Inget jag gör hemma på parkeringen direkt. :D
Men klart 10.500 svider, speciellt för något man inte ens ser, haha.
Jag tror att Biltema säljer ett något billigare specialverktyg nu så man kan byta kompaktlagerna själv. Jag pallade upp bilen och plockade bort bägge spindlarna och tog med dom och nya lager till en person som hade verktyget. Bytet tog mindre än 10 min 200 spänn för bytet och 1500 för nya skf lager. Jag har för mig att bilia skulle ha 7000 för bytet för 2 år sedan.