Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av philipsguy
Ett par detaljer som skiljer sig my14-15.
Dämparna är borta under luckan i bagagerummet.
Nyckelhålet där stod det tidigare "keyless" som en liten påminnelse, men inte på den nya bilen som också har det.
Så är det en ny backspegel utan ram som skymmer mindre (eller är det bara på summum?).
Blinkersglasen är inte gula längre heller.
Användarvisningsbild
av philipsguy
By The way, det här med capless refill som någon skrev om det är det inte (i alla fall på min diesel) men däremot finns det ett feltankningsskydd med traditionellt skruvlock och en tratt för påfyllning från dunk...
av Schmoyoho
Ni två med MY15-bilar ovan: är det standard att framlyktorna inte har den orangea sidomarkeringen längre eller har ni något tillval/paket där detta inte ingår? Jag vet att Black-versionen (vad den nu hette) inte hade det, men då har man inte heller kromlisterna t.ex på bakluckan, vilket ni då har. Ser nästan lite "sterilt" ut utan det orangea som bryter av... men då är det väl mer regel än undantag att jag har svårt för Volvos förändringar :oops:

Edit: såg inte tidigare det fanns en tredje sida men menar bilarna på sida två...
Senast redigerad av 1 Schmoyoho, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av apersson850
På bilderna på Volvocars.se verkar det som om sidomarkeringen sitter där, men den orange färgen ligger längre in i lampan. Det yttersta glaset är klart.
Användarvisningsbild
av philipsguy
En annan detalj jag la märke till är att fickan i framkanten på förarstolen är borta, eller har det aldrig funnits på XC70?
av Schmoyoho
Jo det har iallafall funnits. Känns ju inte som så mycket att snåla in på så det kanske bara finns med vissa klädslar?
Användarvisningsbild
av apersson850
Det finns en ficka på min XC70 2012. Både på förar- och passagerarsidan fram.
av Dpblad
Ficka också på min XC70 -14 med momentum standard svart/grå halvskinn.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8
Turbomätare 940

Det är snarare 1 bar turbomätaren g&arin[…]

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil