Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Lucif3r skrev:Okej :)
Jag gissar på att alla x70 har kabeln mellan knappen och datorn fördragen, eftersom "alla" x70 har färddator - bara det att den är inaktiverad på vissa.
850's färddator är ju dock ett tillval som man fysiskt ersätter klockan med, så i dom är nog kabeln inte fördragen i.
Låter troligt.
Men var fan tar kablarna vägen sen? Går de från knappen och rakt in i mätarhuset eller går de ner i databoxen och sitter nere under ratten någonstans? Har försökt följa den en bit men tappat bort den. Nästa steg får bli att riva ner lite inredning.
Den går direkt till mätarhuset. Tyvärr vet jag inte mer än så, eftersom min V70 hade färddator vid köp :roll:
Jag kan dock tänka mig att den sitter fast i massa andra kablar, typ med kattstrypare. Kablar brukar ha en förmåga att göra det :roll:

Det enda är väl att riva bort övre delen av instrumentbrädan, riva bort sparkskyddet under ratten och sen försöka följa kabeln och rycka och slita lite :P

Minns inte till 100%, men jag har för mig att[…]

Märks det även på effekten i motor[…]

Hej! Om det var till mig frågan var så[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Lyfte i dragkroksfästet, gick hur bra som he[…]