Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
Köpte Bosch Aero Twin på Gkås i Ullared för mindre än halva priset. Har ej bytt ännu då original funkar efter snart två år.
av mattish
Perra83 skrev:Köpte Bosch Aero Twin på Gkås i Ullared för mindre än halva priset. Har ej bytt ännu då original funkar efter snart två år.
En ny värld kommer öppna sig för dig när du monterar på dom nya ;)
Användarvisningsbild
av Vojje
apersson850 skrev: Biltema har mycket som är bra, men de torkarbladen tillhörde inte den gruppen.
inte heller deras toasitsar, cykelslangar etc., etc...
Användarvisningsbild
av Magnus-B
mattish skrev:
rosenlorden skrev:Måste bara säga att jag är imponerad av originaltorkarna (Bosch?) - Fick nya ditsatta när jag köpte bilen för snart 3år sen, och funkar än idag :D
Originaltorkarna är inte Bosch, det är Valeo har jag för mig. Och dom som monteras/säljs nu värdelösa och hutlöst dyra! Min bil har rullat 3600 mil och jag har bytt två gånger redan (1½år). Nu satte jag bosch som var 200:- billigare och vilket himmelrike i jämförelse.
Köpte "orginal" som var rena skiten mot för några år sen.
Nu blev det wipers egna blad och jag är hur nöjd som helst.
F.ö. så var det väl Bosch som tillverkade bladen til volvo tidigare.
av mattish
Var nyss ute och provkörde en V60 med originalbladen. Så *#¤# dåliga och bilen hade gått 280 mil.. :O
Användarvisningsbild
av Perra83
mattish skrev:
Perra83 skrev:Köpte Bosch Aero Twin på Gkås i Ullared för mindre än halva priset. Har ej bytt ännu då original funkar efter snart två år.
En ny värld kommer öppna sig för dig när du monterar på dom nya ;)
Har hela tiden haft behandlad ruta så torkarna används inte hela tiden. Tror att det spar rätt mycket på dom.
Användarvisningsbild
av Bosa
Kör med original och har gjort så sen jag köpte bilen, var tvungen att köpa nån tredjeparts en gång men de åkte av efter knappt en vecka. Gnällde och hoppade så fort man kom upp i 70-80.
Mina torkare räcker i 5-6000 mil, kan det vara så att de är känsliga för salt då flera menar att de håller i bara 2000 mil? Där jag åker sandas det istället för saltas nämligen.
av oldtimersmc
Biltema:s blad är bättre än Volvo:s så kör med dem i stället så blir du inte besviken.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

Jag hade samma problem på min 2,0F 2011. Det[…]

Skulle även (om möjligt) vilja ändr[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Har en xc60 -24 och har precis lämnat in bile[…]

Fick förnyelse igår på Volvia, ki[…]