Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amli
Twiy skrev: Har själv kört mestadels Bmw och där kan du ändra din beställning en vecka innan den går i produktion. Man får reda på exakt när bilen skall tillverkas och när den levereras. Kan skilja en eller två dagar.
Samma sak på Audi. Men om man ska försvara Volvo så är det just tillverkningen av XC90 lite speciellt. Till att börja med har de väl sålt ungefär dubbelt så mycket som de räknat med. Sedan en helt ny modell med ny teknik, plattform, rubbet. Det ställer även väldigt stor press på alla underleverantörer.
Volvo är trots allt en väldigt liten biltillverkare så det är nog inte så lätt att bara ställa om för den ökningen, tillsammans med alla samarbetspartners. Ett problem de historiskt inte direkt varit vana vid.
av xcVolvo
Twiy skrev:Fattar ingenting beställde min R-Design i maj och får den idag. Nu säger du att du beställd i veckan och får v4 alltså 6 veckors lev?
Jag beställde min 25/11-2015 och har bokad leverans 5/2-2016 har nyss varit och titta på bilen.(XC90 D5 R-design AWD Electricsilver)
Användarvisningsbild
av andreas 80
Beställde min också den 25/11, hämtade ut den i onsdags 20/1.
Måste ha varit en förbeställd plats på något sätt jag fått, för det gick otroligt snabbt tycker jag.
av lirsa
Bild

Nu är det snart dags efter fem månaders väntan. Bilen är byggd, leverans 19/2 dvs dagen innan vi drar till fjällen :).

Hur lång tull brukar det ta från färdig bil tills den är hos ÅF, ngn som vet?
av OKOKOK
Beställde 150530 och har leverans w19 enligt minVolvo. Det är en väntan som börjar bli riktigt seg nu!

Men jag får fördriva väntetiden med att läsa detta forum och försöka klura ut vilket tillval jag valt som fördröjer det så.
Användarvisningsbild
av sura56
OKOKOK skrev:Beställde 150530 och har leverans w19 enligt minVolvo. Det är en väntan som börjar bli riktigt seg nu!

Men jag får fördriva väntetiden med att läsa detta forum och försöka klura ut vilket tillval jag valt som fördröjer det så.
Ja, det är riktigt segt att gå och vänta på ny bil så länge, själv kom jag undan med ca 18 veckor (jan 2015 - jun 2015).
Jag gissar du har bl.a. beställt läderbräda och 360gr kamera
av lirsa
Samma för min del, läderinstrumentbräde fördröjde nästan två månader. Men ville verkligen ha nappaläder få det vanliga kändes "billigt". Då är det vackert att bara vänta.

Sura, hur lång tid tog det från fabrik till ÅF, vet du?
Användarvisningsbild
av sura56
lirsa skrev:Samma för min del, läderinstrumentbräde fördröjde nästan två månader. Men ville verkligen ha nappaläder få det vanliga kändes "billigt". Då är det vackert att bara vänta.

Sura, hur lång tid tog det från fabrik till ÅF, vet du?
För mej tog det precis 3 veckor, den gick av banan 15 Maj och jag fick den den 5 Juni :D
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 44

Hej Mazzokie! Har du pluggat in ett diagnosverktyg[…]

Stänkskydd

Erfarenheten av volvos egna stänkskydd - de f[…]

Nån som vet vilka pinnar som gör vad p&[…]

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]