Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av White
Lucif3r skrev::-D :-D :-D

Jao jag ska väl inte säga så mycket heller egentligen, toningen på V70in ser ut som jag vet inte vad. Skit-toning som delvis lossnat.
Toningen på 945an är dock snudd på perfekt! T om bakrutan! Förutom att den är lite sliten och repig då...
Det konstiga är att toningen är kanon på sidorutorna. Får väl få tummarna loss och få bakrutan omtonad...
(För att bespara grannarna från alla världens svordommar gör jag det INTE själv!) :-D
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
White skrev:Där dog den generatorn...
https://www.youtube.com/shorts/uJB5w8G3 ... ture=share
Kolen i generatorn är slut. Kan vara så att kolen är hopbyggda med laddningsreläet. Då går det att bara byta detta. Hör med BilMånsson, det har dom koll på. Förhoppningsvis. :-)
Användarvisningsbild
av White
EbbevonVolvo skrev:
White skrev:Där dog den generatorn...
https://www.youtube.com/shorts/uJB5w8G3 ... ture=share
Kolen i generatorn är slut. Kan vara så att kolen är hopbyggda med laddningsreläet. Då går det att bara byta detta. Hör med BilMånsson, det har dom koll på. Förhoppningsvis. :-)
Jo det går att byta bara den enheten.

Tyvärr är det inte så enkelt, själva generatorn är skrot.
Det tjuter som fan om den och det burrar i hela generatorn. Dessutom blir den skåll het
så det luktar bränt om den.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Kolen är(ska vara iaf) en del av laddregulatorn, ja. Går att byta bara kolen, men kräver då lödning och sånt...
Men är det kolen brukar det inte bli tvärkass laddning från en dag till en annan. V70in hade ju vad jag vill kalla "sopslut" kol när jag böt generatorn nyligen(enklare att köpa ny än att försöka jaga reda på rätt regulator..), men den orkade ju iaf ladda ~12.7V. Och det är ju något som blivit sämre och sämre sen jag köpte den för 12 år sedan, så knappast en överraskning för min del. Kommer inte ihåg vad den laddade när den köptes, men en skaplig bit över 13.5V iaf.

Dessutom, är kolen slut så behöver det troligen bytas mer i generatorn än bara kolen.. Släpringarna brukar ha ungefär samma livslängd som kolen på dessa typer av generatorer.
  • 1
  • 281
  • 282
  • 283
  • 284
  • 285
  • 291

Det verkar vara förnuftiga beslut, säk[…]

Då känns det mycket lugnare, har t&au[…]

Dolda Vinkeln...

Jag svara mig själv här.... efter att ha[…]

Byta bromsok bak v50 d3 2012