Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Hur får du dina snökedjor att hålla så bra? Mina gick av första gången jag använde dom (naturligtvis när jag verkligen behövde använda dom också)

Oljetrycksgivaren kan du ju sätta dit när du vill. Oljan är ju nere i oljetråget med avstängd motor så inget rinner ut om du skruvar ur oljetryckskontakten. Du kan byta oljefilter också utan att tappa ur oljan
Kedjorna är väll ihop svetsade i kina och dom länkar som går av har det varit dåliga svesfogar på så, mina har också gått av men det följer ju med reserv länkar som man kan svetsa ihop dem med.

Jo jag vet tängte bara göra det när man får plats med ett verktyg för nu kommer man ju inte åt den kanske måste jag köpa en längre hylsa, kanske tar det när jag ska byta avgaspakningarna också.
Jag körde ner första gången utan snökedjor, men det gick ju bra så länge jag hade farten uppe eller tills jag skulle vända man kom bara en meter fram sen fick jag backa bak och så kom jag yttligare en meter.
När jag kom upp så satte jag på snökedjorna vilken skillnad det blev. Piggkedjor skulle vara kul och ha men biltemas duger gott för det billiga priset när man har svetsat om dom.
Va fan jag fastna igår fast det var iofs typ 3 dm djupt så bilen hängde på underredet. Var Lite djupare än jag först trodde :P : klart som fan man hade spaden hemma och mobilen låg kvar i garaget. Så jag fick gå 50 meter och vänta 20 minuter på 2 grabbar som hjälpte putta efter de slutat jobbet.
Så fick bjuda på tårta idag som tack för hjälpen :wink:
Var ner till sjön med min idag och fick lov att kränga snökedjorna. Har dock inget problem med underredet men när kardanaxeln lägger sig på snön blir det lite jobbigt. Har ju vanliga små däck nu på vintern och så försöker man köra över skoterspår och sjunker ner så är snön så packad att det blir svårt att ta sig upp på ytan eller bryta igenom så att säga. Men med kedjorna var det inga som helst problem :D

Är ju brorsan som tagit bilden så får väl hamna i den här tråden då.
Bild
Senast redigerad av 1 HenrikY, redigerad totalt 0 gånger.
Nexus: Dags att höja bilen då :lol: dom är väldigt billiga dom där snökedjorna på biltema kostar nästa som lika lite som en tårta bara så du vet :wink:

Passade på och bygga fullt hus när jag kopplade in en kabel som antenn till larmet blev lite bättre räkvidd då :roll:
Bild
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 43

Kollade som hastigast på Hertz för en m[…]

?

Jag har en 2017 S60 med 11800 mil varav 10 000mil[…]

V50 2,4 bensin, konstigt fel