Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Gott! :P
Jag kunde inte hålla mig borta utan åkte förbi återförsäljaren för att kolla läget, och då stod den redan där (med mer plast om sig än en SJ-macka).
Säljaren tog mig med till verkmästarn som skulle prioritera iordningsställandet för leverans.
Fick se regskylten också, LUE... Betyder "pojkspoling" här nere, precis vad jag känner mig som nu :wink:
Beställning 28/2
Order låst 16/6
Leveransstatus 2 den 21/6
Leveransstatus 7 den 1/7
Leveransstatus 8 den 4/7
Bil på plats hos ÅF 5/7
Förstår precis hur du känner..
Skall själv ringa min ÅF om 1 timma för att se om de fått in alla tillbehören.. Hoppas hoppas .. Bilen samlar ju damm nu på deras parkering..
Yes.. Min ÅF hade fått in alla tillbehören MEN nu verkar det som det är bara en ensam stackare i verkstaden pga semmestertider å han har ett par bilar att färdigställa innan han kan gå på min bil... :cry:
Förhansbesiktiga bilen innan leverans kan jag rekommendera. Jag var tydligen den första, fick jag veta av säljaren, som krävde detta. Det var inte så att jag hittade en massa fel men säljaren hade verkligen ansträngt sig för att bilen skulle vara bra. Han var med hela tiden fö. Trots att plasten var kvar (som någon skrev "som en ostmacka") var det intressant att se hur bilen levereras från fabrik. Jag kunde i lugn och ro kolla så att specen stämde, prova så att alla rutor gick upp och ned som de skulle. Prova panoramatket och kolla så att det sluter tätt och fungerar som det ska. Jag gjorde en koll även av infotainmentsystemet där jag hittade min backkamera, RTI mm. Häftigt att se Ocean Race-loggan som dök upp som startbild i skärmen....

Det enda jag hade synpunkter på var att låsskruvarna till fälgarna inte var monterade. Det lovade säljaren att fixa direkt.

Leverans sker på måndag :lol: :lol: :lol: (RO)

Erik X
Lustigt att du skrev måndag för jag får bilen absolut senast måndag också.. Några bra tips på punkter man skall kolla på när det är dags att hämta bilen ??
All heder åt min ÅF (Ahlbergs bil). Bilen kom in igår, i morse la de en "akutbeställning" på utrustningen och prioriterat in min bil i verkstaden (jag hade väntat länge nog, som verkstadschefen sa), och på fredag räknar de med att jag ska kunna hämta ut den. Då har de monterat skid plates, delbart drag (besiktigat), motor/kupévärmare mm.
Fint sätt att börja semestern på 8)
gotfredsen skrev:Lustigt att du skrev måndag för jag får bilen absolut senast måndag också.. Några bra tips på punkter man skall kolla på när det är dags att hämta bilen ??
Grattis då blir vi två på måndag som får våra XC60.

Jag kollade sådant jag har haft problem med på tidigare Volvo, och som bekanta till mig har berättat om.
Jag fick ju inte köra bilen så det blev koll av el-hissar, el-baklucka, el-tak, och att dörrana stängdes fint, att det gick att öppna/stänga motorhuven korrekt. Att larmet fungerade och att backspeglarna fälldes in när jag låste/larmade bilen efter det att jag gjort inställningen AUTO i menyn på skärmen. Att karosspassningen på dörrar etc. inte var onormal någon stans. Jag kollade också inredningen så det inte fanns några skador eller fläckar. Läste om någon här på forumet som hade fått ett svart handavtryck i "present" på sin vita B-stolpe. Kollade lacken noga så att jag var säker på att inget har hänt med bilen efter det att den hade monterats i Gent. Kollade även efter "noppor" i lacken som någon här på forumet hade fått på sin nya V60. Sedan kollade jag min spec. och checkade av att allt fanns med som var beställt/utlovat. Det som ännu inte var monterat i form av lokal utrustning kollade vi också. Även att varningstriangel och alla lösa grejer för hjulskifte fanns i bilen. Fick nämligen en bil utan varningstriangel en gång. Kollade så att de speciella Ocean Race-mattorna var med. Där efter gick vi igenom försäkringen så miltal etc. blev rätt. Jag fick ÅF:s konto för inbetalning av mellanskillnaden (har inbyte). Tid bestämdes för leverans.

All lokal utrustning fanns nu hos ÅF så det borde inte vara något problem där. Dragkroken kollade jag också. Den satt redan på bilen och enl. säljaren hade redan representanter från Bilprovningen varit där. Så även den var kontrollerad och godkänd.

Lite kortfattat vad jag gjorde på min sk. "leveransbesiktning".

Erik X
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 45

Passar nog,skiljer bara lite på et (5mm)

Hej. Har sett några xc60 MY2020/MY2021 som h[…]

Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]