Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
gick ju bra till en början iaf :roll:

Bild

lappade ihop balken som var slut och det gick ju rätt så bra
Bild

sen fick jag för mig att modifiera rattnavet som jag tror hör till 240 så att blinkersspaken går tillbaka själv. Gängade i en M3
Bild

gammal ratt tydligen :shock:
Bild

Sen gick det åt helvete totalt. I brist på pallbockar (hade bara tre) så pallade jag upp framhjulen med däcktravar och en pallbock under framvagnsbalken och två bak under bärarmarna. Nu skulle jag vrida runt framhjulen så jag kom åt batterilådan och då börjar bilfan rulla och rullar av däckhögarna och tippar i stort sett på sida :roll:
en pallbock bak stod kvar och den som var fram ser ni ju vart den hamnade...
Bild

Det verkar vara det enda som gick sönder, att ett rör till ACn blev platt där pallbocken hamnade :shock: Och förardörren fick en kyss så den blev aningen mer hårdstängd men annars var det bara min burk med svetsprimer som hamnade under hjulet och min halogenstrålkastare som fick en smäll. Tur i oturen...
Användarvisningsbild
av lilleman
Det ska alltid jävlas på nåt vis slår aldrig fel :(

Mvh/Roger
Användarvisningsbild
av päpplet
ända anledningen till att skiten inte tippade ner när jag låg under är för att gud vill ha kvar mig att jävlas med ett tag till :lol:

då gör vi ett nytt försök
Bild

här var handtaget nerböjt :shock: min älskade strålkastare har varit med om mycket, efter smällen började lampan glöda vid ena kontakten :lol:
Bild

fick tejpa på locket för det passade inte riktigt längre :roll:
Bild

Vänster batterilåda färdig. Tog även bort det rostframkallande överlappet (idiotkonstruktion) och häftade ihop mer kant i kant
Bild
syns lite sprut sen burken blev platt också...

höger sida fick jag bra att veta "hjulhus rostskadat" på förra besiktningen :lol:
Bild

var inte så mycket att spara på :)
Bild

har man inte råd med ekonomiplåt gör man ekonomiplåt :wink:
Bild

tog bort överlappet på den här sidan med då det ändå var rost mellan hela vägen.
Bild

färdigt :P
Bild

bara draginfästningen bak kvar vad jag vet av ÄN som ska svetsas :D
Användarvisningsbild
av päpplet
jag är nog seriösare än dom flesta när det gäller rostlagning men jag hatar att behöva göra om det också :wink: Är väl mest för jag tänkte ha kvar den här ett par år då jag råkat växa fast med den efter alla strapatser vi varit med om tillsammans :lol:

edit: på tisdag firar vi årsdag tillsammans, 700 mil hann jag åka i somras :mrgreen:
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 75
Avskavda kablar ?

Inget original, kanske rester från extraljus[…]

Svart grill

:-)

Läckage från taklucka