Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rudolfs
Meco skrev:Jag undrar om man behåller samma plats i kön om man ändrar ex från en OCR till en Summon? Eller om det är så att man börjar från ruta ett igen? Visserligen har jag bara 7 veckor kvar.
Jag hoppade fram 10 veckor när jag gjorde det, Men jag du behåller din plats, du avbokar inte bilen, du ändrar bara din beställning då.
av Meco
Rudolfs skrev:
Meco skrev:Jag undrar om man behåller samma plats i kön om man ändrar ex från en OCR till en Summon? Eller om det är så att man börjar från ruta ett igen? Visserligen har jag bara 7 veckor kvar.
Jag hoppade fram 10 veckor när jag gjorde det, Men jag du behåller din plats, du avbokar inte bilen, du ändrar bara din beställning då.
Hmm ok. Men jag tror jag väntar ändå:) Är så inställd på OCR-blåa färgen nu samt interiören:)
av Rudolfs
3447 och 3 veckor nu :D
Användarvisningsbild
av Strebern
Min bil är nu på "G".
En liten summering:
Jag lade ordern 31 september 2014.
Det leveransdatum som angavs från början på minvolvo ändrades strax efter låsning av ordern, det sjönk med 1 vecka, och har sedan dess varit fast och stämt.
Efter låsning av order var bilar före i kö ca 4000 st, och det sjönk stadigt med ca 100 bilar om dagen i början, och mot slutet sjönk det stadigt med ca 200 bilar om dagen (ingen produktion över helgen)
När det var ca 2000 bilar före mig i kö så blev bilen "över natten" färdigbyggd (27/10), tror det stämmer för de flesta.
Jag ska hämta bilen nästa måndag (17/11), och det har då gått under 7 veckor från beställning.
Handlaren ska ha fått bilen igår (söndag 9/11), och han behövde till 17/11 för att hinna fixa allt som ska fixas.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Strebern skrev:Min bil är nu på "G".
En liten summering:
Jag lade ordern 31 september 2014.
Det leveransdatum som angavs från början på minvolvo ändrades strax efter låsning av ordern, det sjönk med 1 vecka, och har sedan dess varit fast och stämt.
Efter låsning av order var bilar före i kö ca 4000 st, och det sjönk stadigt med ca 100 bilar om dagen i början, och mot slutet sjönk det stadigt med ca 200 bilar om dagen (ingen produktion över helgen)
När det var ca 2000 bilar före mig i kö så blev bilen "över natten" färdigbyggd (27/10), tror det stämmer för de flesta.
Jag ska hämta bilen nästa måndag (17/11), och det har då gått under 7 veckor från beställning.
Handlaren ska ha fått bilen igår (söndag 9/11), och han behövde till 17/11 för att hinna fixa allt som ska fixas.
Grymt! Hade det inte varit för att jag vill ha OCR interören samt just den färgen så hade jag gjort slut på detta lidande långt tidigare!!! Har väntat 6 veckor nu, av 13, har 7 v kvar. Jag hoppas dock att jag blir en vecka tidigare som dom flestta verkar få, dvs 6 v kvar:)

Nästa bil kommer jag definitivt inte vänta på så här igen! Aldrig!
av GustafD
volvobrasse skrev:Grymt! Hade det inte varit för att jag vill ha OCR interören samt just den färgen så hade jag gjort slut på detta lidande långt tidigare!!! Har väntat 6 veckor nu, av 13, har 7 v kvar. Jag hoppas dock att jag blir en vecka tidigare som dom flestta verkar få, dvs 6 v kvar:)

Väntade 20 V på X3:an förra året, snacka om ångest..
Användarvisningsbild
av volvobrasse
GustafD skrev:
volvobrasse skrev:Grymt! Hade det inte varit för att jag vill ha OCR interören samt just den färgen så hade jag gjort slut på detta lidande långt tidigare!!! Har väntat 6 veckor nu, av 13, har 7 v kvar. Jag hoppas dock att jag blir en vecka tidigare som dom flestta verkar få, dvs 6 v kvar:)

Väntade 20 V på X3:an förra året, snacka om ångest..
Som sagt, nästa gång kommer jag vilja köpa något direkt i bilhallen. Men 20 v...det hade jag aldrig orkat. Det är 5 månader:) Ouff..
av spuzz
volvobrasse skrev:
spuzz skrev:3127st och fem veckor kvar, preliminära leverantis justerad till V51. Känns som en bra julklapp!
Vad har du beställt?:)
Överger min V60 mot XC60 Momentum BE D4 2WD Automat med driver support och VOC!
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 203

Väcker denna tråden för jag har […]

Sten mellan skiva och bromssköld, eller s&ari[…]

Hej Är det någon som lyckats montera s/[…]

Hjälp att hitta delnummer

Pröva först att få lös rö[…]