Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Om jag nu går in och genererar en upplåsningskod till min bil, på Navteqs sida, då får jag den nya koden som jag fick sänt separat till min e-mailadress tidigare. Så de har ändrat på hur koderna beräknas på aktivieringssidan. I alla fall för min bil.
av RobbHexxx
Vill bara tillägga att det räcker inte med Fat formaterat usb och GPX 1.1 för att lägga in POI, har försökt med kameror över Sverige och Norge några veckor nu utan lycka, har till och med ringt Volvo.
Idag lästa jag av en slump någonstans på nätet att det måste vara fat formaterat och max 1Gb för att fungera men eftersom jag inte har något så litet så provade jag att bränna på cd och det fungerade galant, har nu alla kameror över SWE/NOR inlagda lagom till semester:)
av perhall
RobbHexxx skrev:Vill bara tillägga att det räcker inte med Fat formaterat usb och GPX 1.1 för att lägga in POI, har försökt med kameror över Sverige och Norge några veckor nu utan lycka, har till och med ringt Volvo.
Idag lästa jag av en slump någonstans på nätet att det måste vara fat formaterat och max 1Gb för att fungera men eftersom jag inte har något så litet så provade jag att bränna på cd och det fungerade galant, har nu alla kameror över SWE/NOR inlagda lagom till semester:)
Du borde starta en webshop och sälja såna skivor för 100 kr:)/PH
Användarvisningsbild
av svpett
RobbHexxx skrev:Vill bara tillägga att det räcker inte med Fat formaterat usb och GPX 1.1 för att lägga in POI, har försökt med kameror över Sverige och Norge några veckor nu utan lycka, har till och med ringt Volvo.

Heisann
Det fungerer bra hos meg med en 16GB Corsair USB memory stick, denne er formatert med Fat32, ingen problemer med å importere alle fotobokser for hele europa i GPX 1.1 format. Har en MY2011 S60 og firmware 0BC2, no problems...:-))

MVH
Svein-egil
Användarvisningsbild
av apersson850
Vilken programversion har du, då?
Min har version 993. Där kan man ibland råka ut för att det till synes inte fungerar, för det finns inga filer att importera. Vrider man då på TUNE-ratten, som för att välja bland dessa filer som inte syns, då plötsligt syns de.
av Sekholm
Hej!

Vill dela med mig av mina erfarenheter och problem med sensus 2.0, sensus 3.0 och nyaste kartuppdateringen.

Fick mina nya kartor för ca 1 månad sen av navteq. Körde in skiva 1 och skiva 2 utan problem.
Efter skiva 2 frågade systemet inte efter skiva 3 och navigationen kom igång. Dock så fungerade då inte röststyrningen.
Försökte köra in skiva 3 men då sa systemet att skivan redan var installerad.

Beställde tid hos bilia för att kolla detta och för att uppgradera till sensus 3.0.

Bestämde mig för att föröka igen efter någon dag och då började den att mata in skiva 3 och sedan skiva 4.
Efter detta fungerade röststyrningen igen, som tydligen ligger på skiva 4.

Så nu hade jag ett fungerande system med nyaste kartorna och sensus 2.0

Bilia uppgraderade till sensus 3.0 och efter det fick jag problem med att navigationsdelen tappade alla inställningar varje gång jag startade om systemet.

Tillbaka till bilia som då såg att en annan modul behövde uppgraderas, vet dock inte vilken. Efter detta så stod navigatorn i "Navigation, var god vänta" läge i flera timmar, innan den började fungera.

Tydligen ska man inte ha någon USB enhet inkopplad medan man installerar kartor mm, enligt volvo.

Jag hoppas att det ska fungera nu.
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag hade två, ibland tre USB-enheter samtidigt (via hub) när jag uppdaterade kartorna, och det ställde inte till någonting alls.
av Sekholm
RobbHexxx skrev:Konstigt fungerar inte på min V70 2012:(
Prova att lägga in någon annan fil på usb disken. Läste någonstans att usb-minnet inte får vara tomt med bara gpx filerna.
Användarvisningsbild
av apersson850
Jodå, det kan det visst vara. Men en del programversioner i navigatorn visar inga filer förrän man vrider på TUNE-ratten som för att välja en av filerna som man inte kan se. Då plötsligt blir de synliga.
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29

Lite inne på lambdasonden ändå. S[…]

D4 VEA dricker olja

Är det någon här som har tips p[…]

M4.4 tuning

Hi can anyone recommend a good tuner in Sweden. I […]

Vilken version av VIDA är det du använde[…]