...

Moderator: Moderatorer

Hilmer skrev: Tycker inte att man ska låta bli att göra en anmälan och kanske få veta att hon senare orsakat en betydligt otrevligare händelse bara för att man tror det ska läggas ner direkt!
Ändå är det just den signalen jag hör att man får från Polisen när man anmäler ärenden till dem...
"ärendet nedlagt på grund av bristande spaningsunderlag" ett par timmar efter att de fått in anmälan. Det har ju hänt fler än en gång. Inte mig, men andra.

För min del hörde polisen av sig 2-3 veckor efter en anmäld händelse för att höra med mig vad det var som hände. Hade inte Dash-cam på den tiden. En bil som fick broms-ljus blink från mig när han tail-gatade mig på motorvägen körde om, svängde in framför mig och ställde sig på bromsen så jag drog in i arslet på honom. Lyckligtvis inga skador på min bil. Mot-trafikanten verkade tillräckligt oxtokig för att jag inte skulle våga stanna längs med vägen och prata med honom, så jag struntade i att stanna utan åkte raka vägen till polisstationen istället och gjorde en anmälan där. Ärendet blev i alla fall nedlagt eftersom "ord stod mot ord". Jag hade ett vittne i min bil som kunde styrka min beskrivning av händelseförloppet om det hade gått vidare.
Ny video uppe!
Lite sommarnattskörning resulterade i massvis med klipp på nedsläkta nya DRL-bilar.. tog med ett litet axplock.
Lite av det vanliga på motorväg, och sen en liten sväng i Hälsingland som genererade i några klipp. :)

[youtube]DYfACb9OgPM[/youtube]

http://www.youtube.com/watch?v=DYfACb9OgPM
Bra video - som vanligt! :)
Blir återigen fortfarande förvånad över bristen på kunskap när det gäller att som bilförare synas i trafiken.... :roll:

I morse när jag var på väg till jobbet kommer jag på E16 till rondellen vid MAX och Statoil i Borlänge (från Falun) i rondellen är det två minibussar som kommer från motsatt håll varav den första minibussen STANNAR mitt i rondellen, vid refugen vid utfarten/infarten från höger (från mitt håll). Håll i er nu, NU först upptäcker denna minibuss att den har åkt fel så den åker på fel sida om refugen dvs till ut via infarten till rondellen. Bilen som skulle in till rondellen fick tvärnita.
Om jag såg regskylten? Ja, det var en polsk reggad...

Jag tror jag aldrig har tutat så länge :evil:
Senast redigerad av 1 Kluster, redigerad totalt 0 gånger.
Kluster skrev:Bra video - som vanligt! :)
Blir återigen fortfarande förvånad över bristen på kunskap när det gäller att som bilförare synas i trafiken.... :roll:

I morse när jag var på väg till jobbet kommer jag på E16 till rondellen vid MAX och Statoil i Borlänge (från Falun) i rondellen är det två minibussar som kommer från motsatt håll varav den första minibussen STANNAR mitt i rondellen, vid refugen vid utfarten/infarten från höger (från mitt håll). Håll i er nu, NU först upptäcker denna minibuss att den har åkt fel så den åker på fel sida om refugen dvs till ut via infarten till rondellen. Bilen som skulle in till rondellen fick tvärnita.
Om jag såg regskylten? Ja, det var en polsk reggad...

Jag tror jag aldrig har tutat så länge :evil:
Tack..

Angående rondellincidenten! Hade det inte varit lite smartare att ta ett till varv i rondellen???!
Suck...
Hilmer skrev:
joel80 skrev:Hoppas du har fel.. Alltså vad gäller nedläggningen av förundersökningen. Vore väldigt intressant om en dashcam i sånna här lägen kan ge tillräckligt med bevis för t.ex en bot.
Gäller anmälan mer än smitningen? För den har du ju inget bevis för.. Annat än vittnesmål... Så där gör filmen kanske inte så mkt till och från.
Det handlar ju om prejningen och sen misshandel och smitning som dom kallade det för när jag gjorde anmälan.
Tycker inte att man ska låta bli att göra en anmälan och kanske få veta att hon senare orsakat en betydligt otrevligare händelse bara för att man tror det ska läggas ner direkt!
Anmälan om kroppsskada är nedlagd direkt, kanske inte så konstigt!
Men jag hoppas det andra går vidare!
Kvällslektyr på en fredag, tack loel80 :)
Som alltid är det ett nöje att titta in här och se dina filmer :-)-)

Besudlar din tråd med något som kanske passat bättre i gnälltråden "Vad blir du irriterad på i trafiken?".
En sen kväll i veckan så började en bil bakom helljusblinka på mig från ganska långt avstånd.
Då börjar den lille hjärnan arbeta och checklistan prickas av.
-Ljusvredet?
-Har jag glömt något på taket?
-Känns bilen vinglig så att jag borde kolla om ett hjul är på väg att lossna?

Ja ni vet hur det är när man blir sådär osäker.

Plötsligt så dyker det upp en MC bredvid och drar iväg och då förstår jag att han försöker få denna MC att slå på ljuset.
Skulle nästan kunna sätta en månadslön på att den bågen var stulen med tanke på klädsel, valet av hjälm och körstilen.
Men det läskiga var att jag verkligen inte såg den alls förens den var bredvid trots att jag kollade speglarna.
Haha.. Ja den där drog rätt bra trafik till det där klippet när den publicerades!! :)

Sthlm
Att köra MC utan lysen känns extra IQ-befriat.. Lite som att be om att bli ihjälkörd. :(
  • 1
  • 250
  • 251
  • 252
  • 253
  • 254
  • 356

Det är ofta fel på dessa mätarhus.[…]

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]