Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av EbocFear
Leif55 skrev:Jag har iaf köpt vinterhjul och installerat laddbox easee men saknar en bil😳
Tråkigt.
Själv har jag dragit ny el till carporten samt rivit bort den gamla asfalten och ersatt med stenbeläggning. Lider dock av samma tråkiga dilemma som dig. INGEN BIL :crying:
av Uttern
Beställde min bil i mitten av augusti 2019 och fick då v 25 som prel leveransvecka. Lång tid men det funkade bra med min planering. Därefter har leveransen successivt flyttats fram till v.30. Lite synd att leverans ska ske mitt i semestern. Och jag är lite orolig för hur dröjsmålet påverkar värdet på inbytesbilen. Beställt en XC60 T8 Polestar engineered med all utrustning som fanns utom typ barnstolar och dragkrok😊. Svart😎. Detta blir min 12:e Volvo sedan 1990.
av JagVillHaMinVolvo
Jag beställde en XC60 T8 i slutet av Juli-början av aug 2019.
Har nu följt bilen via appen "Min Volvo", för några veckor sedan sp blinkade appen till och sade att bilen var byggd i Kina och nu väntade på transport till Göteborg. Beräknad leverans var satt till V.30.
På tisdagar så brukar räkneverket i appen slå om för att minska en vecka, men idag när jag tittar i appen så förväntade jag mig att appen skulle ha räknat ned till 5-veckor kvar ,men nu har någonting hänt. Nu skall jag få vänta i 8 veckor ytterligare, leverans V.38.

Detta är inte OK tycker jag!
Har niandra som väntar på T8-biler med tidigare beräknad leverans runt V.30 fått ändrad leveransdatum?

(JagVillHaMinVolvo-NU!)
av Leif55
JagVillHaMinVolvo skrev: tis 09 jun 2020, 16:41 Jag beställde en XC60 T8 i slutet av Juli-början av aug 2019.
Har nu följt bilen via appen "Min Volvo", för några veckor sedan sp blinkade appen till och sade att bilen var byggd i Kina och nu väntade på transport till Göteborg. Beräknad leverans var satt till V.30.
På tisdagar så brukar räkneverket i appen slå om för att minska en vecka, men idag när jag tittar i appen så förväntade jag mig att appen skulle ha räknat ned till 5-veckor kvar ,men nu har någonting hänt. Nu skall jag få vänta i 8 veckor ytterligare, leverans V.38.

Detta är inte OK tycker jag!
Har niandra som väntar på T8-biler med tidigare beräknad leverans runt V.30 fått ändrad leveransdatum?

(JagVillHaMinVolvo-NU!)
Det är riktigt åt helvete!
Jag beställde 23/7 och har haft v23 som bäst och nu v30 sedan i april.
De flesta som beställt runt slutet i juli har fått kortad tid typ v26-28.
När jag läste ditt inlägg ringde jag direkt och eftersom min säljare är helt passiv fick jag prata med en annan säljare som såg i systemet att min kommer till dem 6/7 och jag bör få bilen v29.
Min blev byggd 12/5 när blev din byggd?
Ring till din åf och hör vad som hänt, något måste ha hänt.
Användarvisningsbild
av mattes
Jag tror det finns flera skäl till förseningarna.
  • Covid-19
  • Transporttiden från Kina
  • Batteribrist
  • Populärt att vilja ha hybridbil
  • Volvo ville inte leverera 2019 utan sparar till 2020 pga miljöregler
Ja det sista är väl mer en Konspirationsteori, men visst det KAN ju vara sant.
Användarvisningsbild
av Bäckis
När jag beställde ny bil förra gången (ej Volvo) fick jag leveransbesked efter ca en vecka. Låg 4månader framåt i tid.
När det gått två veckor över tiden ringde jag säljaren för att kolla när bilen kommer.
Han hade dock slutat så jag fick en kollega, det visade sig att första säljaren ”glömt” att beställa min bil.
Så det blev 5månaders väntan till. Fick dragkroken som kompensation men surt var det!
av dotdeas
Beställde min i slutet på augusti 2019 och idag ringde säljaren och sa han fått in den, så hämtning är bokad till nästa onsdag. 10 månaders väntan över :-D
av PBateman
3 veckor kvar till leverans
Senaste uppdatering är från 16/5.....
Gamla bilen att göra sig av med... Nån av er som fått ändringar så tätt inpå leverans eller vågar man lita på det
av Sarcophagus
dotdeas skrev: tis 09 jun 2020, 21:02 Min hoppade fram 1 eller 2 veckor för drygt 3 veckor sen. Sen tillbaka efter 2-3 dagar till samma vecka som innan.
Samma för mig, min skulle kommit till handlaren i lördags egentligen men fick en uppdatering i torsdags där bilen försenades.

Men idag slog den över till På väg, så kanske den äntligen har kommit till handlaren, eller vad brukar den statusen betyda? :-)
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 50
Faux V90 - cross country

Generellt sett kan markfrigången variera en […]

Plocka isär främre stol v70n

Tjena! Jag skulle vilja plocka isär för[…]

Laal bakgrund belysningar ska dimma ner in DIM/LS[…]