Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
Ajdå, volvo har uppdaterat sin leveransinformation hemsida. Nu står det att man planerar att My23 ska vara planerad först i mitten av april istället för mars.
Undrar vad detta betyder för leveranstiderna. Jag har fått preliminär leverans i Augusti av min ÅF när jag beställt min bil.
av jaronsso
Lockis skrev: fre 25 mar 2022, 10:46 Ajdå, volvo har uppdaterat sin leveransinformation hemsida. Nu står det att man planerar att My23 ska vara planerad först i mitten av april istället för mars.
Undrar vad detta betyder för leveranstiderna. Jag har fått preliminär leverans i Augusti av min ÅF när jag beställt min bil.
Ja - det uppdaterades igår.
Man gick också ut med ett pressmeddelande i sann börsbolagsanda tidigare i veckan, där man skriver att man förväntar sig en tillfälligt försämrad produktion under Q2, pga en specifik typ av halvledare.

Jag väntar på en XC40 el jag, och också "preliminär" lev augusti, men jag börjat tveka.

Häromdagen tog man bort Pixel tech LED på XC40 på byggsidan för alla utrustningsnivåer. Något som infördes som standard på my23. Jag har det specat på min, men är rädd jag blir av med det. Polestar har tagit bort det på alla, även beställda bilar.
Användarvisningsbild
av Falken92
Ni skriver om att man flyttat på modellår 23. Jag trodde dom skulle börja tillverkas från V.22?

Jag tror att min bil skulle bli rejält lidande av att bli så pass försenad att den övergår till modellår 23..........

Edit: Min V60 T6 Inscription har knuffas framåt från V.16 till V.24. Otroligt ledsamt.
av jaronsso
Falken92 skrev: fre 25 mar 2022, 19:04 Ni skriver om att man flyttat på modellår 23. Jag trodde dom skulle börja tillverkas från V.22?

Jag tror att min bil skulle bli rejält lidande av att bli så pass försenad att den övergår till modellår 23..........

Edit: Min V60 T6 Inscription har knuffas framåt från V.16 till V.24. Otroligt ledsamt.
Man har inte flyttat på tillverkningen. Åtminstone inte än.
Det man har flyttat på är produktionsplaneringen. Man skulle sätta den under mars månad, i mitten. Men det är nu flyttat till mitten april.
Användarvisningsbild
av Lustgasen
Gått en månad nu från leverans och är otroligt nöjd än så länge. Körde 82 km igår på el, landsväg / motorväg. Och när elen var slut drog den 0,59 med fyra pers och last så jag är väldigt nöjd!
Användarvisningsbild
av Falken92
jaronsso skrev: sön 27 mar 2022, 13:24
Falken92 skrev: fre 25 mar 2022, 19:04 Ni skriver om att man flyttat på modellår 23. Jag trodde dom skulle börja tillverkas från V.22?

Det man har flyttat på är produktionsplaneringen. Man skulle sätta den under mars månad, i mitten. Men det är nu flyttat till mitten april.
Skönt att höra.

Kan det vara så att man för att undvika allt trubbel tillverkar dom 2022-late som är beställda och därmed försenar starten av 23orna en smula också?
av Lockis
Falken92 skrev: sön 27 mar 2022, 19:50
jaronsso skrev: sön 27 mar 2022, 13:24

Skönt att höra.

Kan det vara så att man för att undvika allt trubbel tillverkar dom 2022-late som är beställda och därmed försenar starten av 23orna en smula också?
Man har inte sagt något om att flytta produktionsstarten av MY23 ännu vad jag har sett. Men allt kan hända.
av Sevir
Lustgasen skrev:Gått en månad nu från leverans och är otroligt nöjd än så länge. Körde 82 km igår på el, landsväg / motorväg. Och när elen var slut drog den 0,59 med fyra pers och last så jag är väldigt nöjd!
Det vad kul att höra när volvo säger 0,8.
av Lockis
Sevir skrev:
Lustgasen skrev:Gått en månad nu från leverans och är otroligt nöjd än så länge. Körde 82 km igår på el, landsväg / motorväg. Och när elen var slut drog den 0,59 med fyra pers och last så jag är väldigt nöjd!
va? Volvo säger inte 0.8 liter milen :-D Eller?
av Sevir
Lockis skrev:
Sevir skrev:
va? Volvo säger inte 0.8 liter milen :-D Eller?
Bild
  • 1
  • 242
  • 243
  • 244
  • 245
  • 246
  • 315

Startar du kalibreringen efter du bekräftat t[…]

Nej. Har ingen aning om hur man gör det. Bara[…]

Kamremsbyte V70N

Hej. Jag är ny här på forumet, s&a[…]