Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Ang klarlack så när jag lackade bakrutetorkaren så vart den prickig/flammig när jag va för försiktig med klarlacken.
För att få det bra så va jag tvungen att dra på så pass mycke att det låg på gränsen till att rinna, då vart det bra
Färgen på burken representerar den färg som lackades på bilen när den var helt ny. Efter ett några år så får lacken andra nyanser. Burkfärgen, som har bilens ursprungsfärg, och bilens lack överensstämmer således inte alltid.

Den bästa lacken får man precis innan färgen börjar rinna. Ett tränat öga är nyckeln till en riktigt bra lack.
Ska man va noga så ska man väl ändå skippa dessa sprayburkar å köpa färgen av en lackerare eller nån som bryter färg på lösvikt.
Där har dom alla olika nyanser som kan finnas på en färgkod eftersom biltillverkaren har en jävla förmåga att bryta om samma färgkod efter ett tag.

Har själv haft sprutmåleri där ja sålde Duponts billack, kan ta som exempel vw, dom har en solid röd som heter LY3D. Den färgkoden hade 13 olika nyanser/brytningar å de va för 5 års sen, skulle tippa på att de tillkommit iaf mins 4 till.
Du kan åka till de flesta lackerare och uppge vilken färg du vill och hur gammal ursprungslacken har så korrigerar de blandningen så att de stämmer bättre. Allt är ju datastyrt nuförtiden...
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 135
Framvagnsbalk Volvo 240

Att notcha ur balken lite för att ge mer […]

Konstigt elfel

Kolla om det finns några aktiva eller lagrad[…]

AC fungerar bara på en sida