...

Moderator: Moderatorer

Erikn: ja det där är ett jävla otyg, folk som inte kan nyttja blinkers vid rätt tidpunkt i rondeller. Har också varit nära att trycka en bil i sidan pga detta.

SvenB: tack, då redde vi ut det. Inbillade mig att det nämndes i något april april-sammanhang. :)
Användarvisningsbild
av joel80
Satt i 1:10tim i kön på E4an söderut strax söder om E4an idag sen en lastbilschaffis tyckt att det var läge att ta en paus.. I mittremsan. (DHLs pakethantering kan diskuteras)
Det som irriterar är de förare som tycker dom är lite viktigare än alla andra.
Dom får vara med i nästa film.. Men ni får några stillbilder som ett smakprov.
2014-11-20 08.46.07.jpg
2014-11-20 08.46.07.jpg (195.5 KiB) Visad 755 gånger
2014-11-20 08.46.23.jpg
2014-11-20 08.46.23.jpg (201.09 KiB) Visad 755 gånger
2014-11-20 08.55.14.jpg
2014-11-20 08.55.14.jpg (193.49 KiB) Visad 770 gånger
Användarvisningsbild
av SvenB
DHL föraren hade nog somnat.
Användarvisningsbild
av Camel
joel80 skrev:Satt i 1:10tim i kön på E4an söderut strax söder om E4an idag sen en lastbilschaffis tyckt att det var läge att ta en paus.. I mittremsan. (DHLs pakethantering kan diskuteras)
Är det samma olycka som beskrivs här månne? http://teknikensvarld.se/slagsmal-pa-e4 ... se-166473/
teknikensvarld.se skrev:Volvon ligger kvar där ett tag och vi puttrar vidare framåt, men efter ett par minuter så verkar ägaren av fordonet ute i vägrenen ha tröttnat på Volvons beteende och tvärnitar sin bil. Föraren kastar sig ut och springer fram till Volvon och uppvisar ett beteende som jag skulle vilja kalla väldigt aggressivt. Han börjar rycka och slita i dörren på Volvon, som är låst, han bankar på rutan och skriker en massa fula ord. Bland alla dessa ord etsar sig ett fast lite mer än övriga, ordet döda.
Vi får nog ett allt hårdare klimat på vägarna. Alla dessa motsättningar som ingen bryr sig om att reda ut rent trafikpsykologiskt varför de uppstår. Och det tenderar att bli allt värre.
av Lövet
Oaktat att killen som kör förbi gör fel stör jag mig lika mycket på hobbypoliserna som ska spärra vägrenen. Vad vinner man på det?

I fallet ovan är det en avfart som kan nås via vägrenen. Det är väl perfekt om de som ska av kan komma förbi? Det blir ju mindre trängsel av det. Eller är ni så missunnsamma ni som sitter fast att ni måste tvinga andra förare att vänta också trots att det inte behövs?
Användarvisningsbild
av Camel
torbjorn_75 skrev:
Camel skrev:NTF skulle antagligen svara att fel metod/modell använts eftersom det inte passar den egna saken.
Det är potensmodellen som har använts.
Alldeles riktigt, och det kan jag bevisa för NTF själva. För jag har kontrollräknat. Så de kan inte slingra sig.
Användarvisningsbild
av joel80
Är det samma olycka som beskrivs här månne? http://teknikensvarld.se/slagsmal-pa-e4 ... se-166473/
teknikensvarld.se skrev:
Spoiler »
Vi får nog ett allt hårdare klimat på vägarna. Alla dessa motsättningar som ingen bryr sig om att reda ut rent trafikpsykologiskt varför de uppstår. Och det tenderar att bli allt värre.[/quote]

Japp! Samma olycka.. däremot missade jag hadgripligheterna! Det skulle jag haft på film!

Lövet skrev:Oaktat att killen som kör förbi gör fel stör jag mig lika mycket på hobbypoliserna som ska spärra vägrenen. Vad vinner man på det?

I fallet ovan är det en avfart som kan nås via vägrenen. Det är väl perfekt om de som ska av kan komma förbi? Det blir ju mindre trängsel av det. Eller är ni så missunnsamma ni som sitter fast att ni måste tvinga andra förare att vänta också trots att det inte behövs?
Camel skrev:
Jag hejar helhjärtat på "hobbypolisen" i det här fallet! Och det fanns inte alls en avfart som kunde nås av de som använde vägrenen utan precis innan avfarten vid Knivsta så var båda körfälten avstängda och alla bilar tvingades ut i vägrenen.. Att det då kommer idioter i relativt hög fart i vägrenen och ska tränga sig in samtidigt som det pågår en i allafall hjälplig blixtlåsprincip mellan de båda körfälten orsakade både nära tillbud samt en jävla irritation samt inbromsningar som orsakade ännu mer tröghet i kön. Jag har verkligen igen över för sånna JÄVLA IDIOTER som tycker dom är mycket mer värd än alla andra.
Om inte beteendet var så vanligt hos vissa typer av förare skulle det vara lättare att acceptera att nån enstaka körde förbi, det skulle ju kunna handla om sjukdomsfall eller liknande. Men att 30-40 bilar under loppet av nån halvtimme/timme skulle råka ut för akutfall är mindre troligt.. Akut idioti räknas inte..
  • 1
  • 235
  • 236
  • 237
  • 238
  • 239
  • 552

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]

blev ju riktigt bra där! dom gläns[…]

Monterade till slut MOST blåtands modulen me[…]

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]