Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av berrabus
Har läst mig till att man inte bör uppdatera kina-DICE så inte gett mig på det.

Har däremot skaffat en annan DICE men med bara blå dioder. Den första jag hade var multi-color.
Verkar behövas annan drivrutin till denna med blå dioder och installerat dem från media som jag fick till. Multi color dyker upp i device manager som just DICE men den nya med blå dioder dyker upp under COM3.
VIDA hittar den också och jag kan välja enheten men sedan är det stopp.

VIDA installationen är 2014d från skiva som fäljde med multi color och sedan har jag bara installerat drivrutin från skiva från blå diod. Oklart vilken version av VIDA det är.

Vet inte hur jag skall gå vidare, några tips?
av vjohnj
Ja jo. Visst du skall väl inte sitta och reflasha en kina kopia ofta. Hade engång som dice'n inte ville, och gjorde test som blev error. Reflashade och allt blev ok
Men vad händer om du kör dice diagnostic?
Samt testa avinstallera alla drivrutiner för dicen från dator hanteraren, och sedan låt win instalera drivers igen.
Har inte datum gått ut på vida?
av berrabus
Har avinstallerat och ominstallerat driverutiner flera ggr.
Om det är test DICE du menar så falerar den vilket jag kan tycka är konstigt då båda DICE kommer upp i VIDA som val men testen falerar.

Då datumet gått ut går det väl inte ens att logga in men det går och den fixen är installerad.
av berrabus
Behöver öpnna DICE för att komma åt USB-sladden och har inte gjort det.

Om du menar USB-port så har jag tyvärr bara en på den datorn. Har lånat en DICE och den fungerade klockrent med min dator så antar att USB-porten är ok.
Min DICE med multi-color dioder testades på en kompis dator och det gick inte att läsa ut från bilen där heller.

Den nyinköpta med blå dioder verifierades hos säljaren att den fungerade så därav jag antar jag att det är ngt med drivrutinen.
av nouton
berrabus skrev:Har läst mig till att man inte bör uppdatera kina-DICE så inte gett mig på det.

Har däremot skaffat en annan DICE men med bara blå dioder. Den första jag hade var multi-color.
Verkar behövas annan drivrutin till denna med blå dioder och installerat dem från media som jag fick till. Multi color dyker upp i device manager som just DICE men den nya med blå dioder dyker upp under COM3.

VIDA installationen är 2014d från skiva som fäljde med multi color och sedan har jag bara installerat drivrutin från skiva från blå diod. Oklart vilken version av VIDA det är.

Kan installera den för 500kr genom ett program som heter teamviewer
har installerat vida/dice i runt 3år finns 2olika versioner av dice, ser exakt lika dana ut dock kretskort på insidan som skiljer sig när covi kom blev kretskorten för dyra då dom var svåra att få tag på så dom hittade ett annat sätt att tillverka dom
av nouton
nouton skrev:
berrabus skrev:Har läst mig till att man inte bör uppdatera kina-DICE så inte gett mig på det.

Kan installera den för 500kr genom ett program som heter teamviewer
har installerat vida/dice i runt 3år finns 2olika versioner av dice, ser exakt lika dana ut dock kretskort på insidan som skiljer sig när covi kom blev kretskorten för dyra då dom var svåra att få tag på så dom hittade ett annat sätt att tillverka dom
om du har vida redan installerat
  • 1
  • 233
  • 234
  • 235
  • 236
  • 237
  • 241
Högt motorljud

Lite högre iom ingen isolering i huven men m[…]

Du skriver B230. Är det en A eller K och den […]

745 -88B med 16V motorn. IF Skadeförsäk[…]