Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tgneb
Tveksam om min fråga hör hemma här men väldigt närliggande i alla fall. Jag har GPX filer från Posit och det varnas vid alla kameror i min färdväg men alldeles för sent! Går det att korrigera?
Användarvisningsbild
av apersson850
Inte såvitt jag vet. Till skillnad från i en Garmin, som varnar 900 m i förväg för en kamera för 90 km/h, 500 meter före en för 50 km/h osv., så plingar det i Volvon bra nära oavsett vilken kamera det är. Kör man någorlunda sansat, kanske glömt sig på 90 där det är 70, då hinner man. Men tror man att det ska gå 200 och så ska man hinna få stopp före en kamera, då går det inte alls...
av Robertson
Min upplevelse av denna fartkamerauppdatering lämnar en hel del övrigt att önska. Min gamla Garmin sköter det hela mycket bättre. Det finns fem val där Ljud 1 - 3 fungerar. Ljud (med riktning) och Inget ljud går inte ens att välja. Det tycker jag att en Premium navigator som finns i min bil borde kunna hantera. Så om det är något som jag är missnöjd med är det just navigatorn.

De fristående GPS:erna har hanterat detta i många år.
Användarvisningsbild
av apersson850
Ljud med riktning blir förstås svårt när riktningen inte finns i datafilen. Då blir det ingen riktning i exempelvis min nüvi 3790 heller.
Användarvisningsbild
av MartinS
Det känns som att den gamla pre-sensus RTI'n fungerar bättre i vissa avseenden? Fartkameravarningen fungerar ju skitbra i dom. Den varnar bara för kameror i rätt riktning, säger vilken hastighet det är och lyser organe/rött om du kör fortare än angiven hastighet.

/Martin
Användarvisningsbild
av apersson850
Fast där var väl kamerorna något som var inbyggda i kartmaterialet, eller? Så du hade inte möjligheten att själv uppdatera informationen från källor på internet, när kameror sätts upp, tas ner eller flyttas?
av Robertson
Vilken version har du Martin? Jag har inte fått min uppdaterad till "3.0" än.

Och givetvis förstår jag om inte riktning fungerar för att det fattas i datafilen, men då är frågan varför det fattas när den är specifikt gjord för fartkameror.
Användarvisningsbild
av MartinS
Anders, japp, kamerorna ligger på DVD, så man kan inte modifiera dom, men jag har faktiskt inte känt behov för det heller?! Det liksom bara funkar, precis som det skall vara :)

Robertson, jag har ju MMM2 i min MY09, alltså inte för sensus.

/Martin
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 29

Du kan vrida lite gran och dra samtidigt, misst&[…]

Vilket pill, då har du att göra. :-) […]

Hjälp! Får felkod P030300 med den enkla[…]

Powershit lådan, läs på förs[…]