Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Spoiler »
Skulle vara intressant att få veta vad Taxi-tillvalen innebär.
SundanceKid skrev:Tråkig spec. Den ska väl bli taxi?

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Bilen är i dyraste laget redan. Blir tyvärr ingen lönsamhet med för dyr bil. V90 kan ju bli riktigt dyr om man ska ha all utrustning.
Tycker den ser helt okej ut. Dock hade jag nog valt elbaklucka istället för elstol för passageraren. Enklare som taxikund att snabbt justera en manuell stol, tycker iaf jag.
Många taxibilar rullar ju lite privat också kan ju vara en anledning god som någon att välja elstol för passageraren , själv sätter jag mig i baksätet när jag åker taxi nu för tiden om det inte blir fullt i bilen förstås. Elbaklucka vet jag inte om jag tycker är så mycket mer värt, om han inte förväntar sig att kunden ska lyfta in bagaget och stänga luckan själv....Kanske är en verklighet i Sverige idag, har mest åkt taxi utlandet de sista åren....
fjohan82 skrev:Tycker den ser helt okej ut. Dock hade jag nog valt elbaklucka istället för elstol för passageraren. Enklare som taxikund att snabbt justera en manuell stol, tycker iaf jag.
Elbaklucka är standard. Valde elstol passagerare för att kunna justera passagerarsätet från förarplats, en praktisk funktion.
Nordan skrev:
fjohan82 skrev:Tycker den ser helt okej ut. Dock hade jag nog valt elbaklucka istället för elstol för passageraren. Enklare som taxikund att snabbt justera en manuell stol, tycker iaf jag.
Elbaklucka är standard. Valde elstol passagerare för att kunna justera passagerarsätet från förarplats, en praktisk funktion.
Ja som taxi ska du definitivt ha elstol för passageraren. Perfekt att köra fram stolen om du bara har passagerare i baksätet.
XC90_Executive skrev:Men svart solid på en taxibil? Ska den folieras helt?

Annars hade jag aldrig valt svart solid, som blir repig av att man blåser på den typ :wink:
Ska folieras gul, därför jag valde svart.
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 56

I slutet av nästa år? Det är v&aum[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Det baseras även på ditt körmö[…]

V90 problem släpvagnsbelysning

Det går att välja om den funktionen ska[…]