Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rayz
September står leverans I januari men man hoppas ju I december såklart!!

V60 rdesign t8
Stora batteriet och motorn
Ska bli vansinnigt kul att provköra har bara kört t6 o den gick bra :-D bör vara bra drag i den :-D
Användarvisningsbild
av Microhulken
Okej ja men då borde man ju få en bil
Snabbare än dom först räknat, la min beställning på en likadan i mitten av oktober. :)

Ja den borde röra på sig rätt fint. :)
Användarvisningsbild
av Microhulken
Rayz skrev: lör 04 dec 2021, 20:05 Härligt! Grattis förresten :-D när har du beräknad leverans ?
Har bara fått höra Mars från Care by Volvo. :) Men verkar som CbV kunderna får mindre uppdateringar än dom som köper en kärra. :)
Användarvisningsbild
av Microhulken
Rayz skrev: sön 05 dec 2021, 09:11 Kan så vara vi hoppas på det bästa :-)
Feb säger dom nu, visserligen slutet Feb men ändå från 7 månader till 3-4 månader får man ju se som bra! :)
av JLE
Dags att göra comeback här... ...sålde min V40 2,0T classic för åtta år sedan och har kört två stycken Skoda Octavia. Det höll på att bli en tredje Octavia, men tre månader efter att jag beställt den hörde säljaren av sig "Vi kan inte garantera att du får din bil ens under 2022 om du inte väljer bort allt det här" och så var det en massa tillval som var uppradade. Men efter lite djupare intervju så kunde de inte ens lova något under 2022 även om jag valde bort det de ville. Så nej, den blev avbeställd...

Så nu väntar jag på en V60 T8 Recharge R-design... Så det kan gå...
av irrbloss
Nu i vintertider har jag funderat lite angående värmen i de nya Volvo-hybriderna. Som jag fattat är det helt elektriskt numera? Finns det några för-/nackdelar med detta? Kommer värmen lika snabbt (eller kanske rent av snabbare) än på en med förbränningsmotor? Kommer man kunna sätta igång värme från Volvo Cars-appen på distans inför avresa, måste i så fall bilen vara inkopplad på laddning, eller funkar det när som helst (så länge det finns tillräckligt med laddning i batteriet)?
Användarvisningsbild
av bem
irrbloss,
När man bygger en laddhybrid på Volvo Cars hemsida idag står det så här för utrustningsnivåerna om klimat, se längre ner.
Lite oklart om att man kan fjärrstarta värmen med appen om bilen inte är ansluten med laddsladden. Eftersom det är större hybridbatteri nu på MY22 late och MY23 så tycker man det borde gå att starta värme via appen även när bilen inte är ansluten med laddsladd. Bensinvärmare går inte köpa till längre på Volvos laddhybrider, 2022 early var de sista som kunde utrustas med det (jag har det på min V90 T6 Recharge 2022 early).

Elektrisk värmare och kylare för kupén
Oberoende av vädret kan detta kraftfulla elektriska värme- och luftkonditioneringsaggregat hjälpa dig att skapa ett behagligt klimat i din Volvo Recharge.
En förkonditioneringsfunktion säkerställer att du alltid kan gå in i en bil som är bekvämt klimatiserad innan du åker – oavsett om det är kallt eller varmt utomhus. Och genom att förkonditionera bilen medan den laddas kan du spara batteriets energi och optimera räckvidden i läget Pure. För optimerad sikt och komfort i vinterkylan kan du slå på värmen i framstolarna, ratten, vindrutan, bakrutan och sidobackspeglarna. Förkonditioneringen styr du bekvämt från din mobiltelefon via appen Volvo Cars eller genom att bara trycka på huvuddisplayen. Starta den direkt eller välj bland förinställda avgångstider.
av irrbloss
Det verkar ju fantastiskt att även kunna dra igång AC på sommaren - via appen. Så tolkar jag det iaf :). Sedan återstår att se om man behöver ha bilen inkopplad till strömkälla eller inte.
  • 1
  • 224
  • 225
  • 226
  • 227
  • 228
  • 315

Behövde byta bakre länkarmsbussning h&ou[…]

@fjohan82 , Kommer du köra 30 000 mil med […]

Visa din semesterbil(d)

Är ute på tur med vagnen, just nu i Nor[…]

Det där är ju absolut godkänt p&ari[…]