- fre 22 jan 2016, 11:14
#1040562
Hej!
Ska byta jobb och har möjlighet att ta över en D6 som tjänstebil under det första halvåret.
Bilen är modellår 2013 och när jag kollar förmånsvärdet på skatteverket, så landar det på cirka 3500 kr brutto / månaden.
Förmodar att det är 40% avdraget som gör det så billigt, i och med att det räknas som miljöbil? Förutsätter att detta kommer gälla framöver också?`
När det gäller batteri och laddning så är jag fundersam. Som jag har förstått det så laddas batteriet under körning, vid frirullning över 70 km/h samt vid inbromsningar? Innebär det att jag i praktiken inte behöver ladda bilen över natten hemma? OM jag inte vill ha full räckvidd på eldriften?
Jag kommer dessutom ha fritt drivmedel så förbrukningen och kostnaden för den, är inte överdrivet viktig.
Ska byta jobb och har möjlighet att ta över en D6 som tjänstebil under det första halvåret.
Bilen är modellår 2013 och när jag kollar förmånsvärdet på skatteverket, så landar det på cirka 3500 kr brutto / månaden.
Förmodar att det är 40% avdraget som gör det så billigt, i och med att det räknas som miljöbil? Förutsätter att detta kommer gälla framöver också?`
När det gäller batteri och laddning så är jag fundersam. Som jag har förstått det så laddas batteriet under körning, vid frirullning över 70 km/h samt vid inbromsningar? Innebär det att jag i praktiken inte behöver ladda bilen över natten hemma? OM jag inte vill ha full räckvidd på eldriften?
Jag kommer dessutom ha fritt drivmedel så förbrukningen och kostnaden för den, är inte överdrivet viktig.