Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Bild

Nya handtag på G.

Vart bra dyrt mot vad det kunde ha blivit.

fick tag på en på blocket som hade två röda handtag, fint tänkte jag, då slipper jag lack.
Innan jag slog till på dessa fann jag ytterligare två på bildelsbasen i rätt färg för 250+150 spänn och 170 i frakt (ena var billigare på grund av att det var med låskolv)

Men, dessa från bildelsbasen beställdes från mobilen, och när jag dagen efter kollade på dem igen, såg jag att det var fel färg. men dom var redan skickade så det var som det var.
vart förbannad och beställde två röda från en annan demontering för 200 kr styck plus en hundring i frakt.

skulle till å börja slipa ner dom som var i fel färg då jag märker att den med låskolv är utan fjäder och packningar (och antagligen därför den var billigare) men då ingen information fanns ang detta ringde jag och tjatade. fick ett till högerhandtag (utan låskolv) utan extra kostnad.

Så, hade jag köpt av killen på blocket två röda och två i annan färg hade jag fått betala 600 kr inklusive frakt.
Men, jag ville krångla för att slippa lack, fick betala 1070:- och åker likförbannat på att lacka två av dom.

Fyfan!
finns som sagt på blocket för 600 spänn inklusive frakt, blir väl nån hundring till för att få dem till finland kan jag tänka mig.
Och det är ju ändå en ganska rimlig kostnad.

Då jag inte har tillgång till plats att lacka (åtminstånde inte under vintern) så lämnade jag iväg dom till en kompis idag. erbjöd han 200 spänn och han nappade villigt, han lovade mig leverans imorgon senast i övermorgon. Den som väntar på något gott!
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 46

Apersson850, du som vet det mesta, har du tips p&a[…]

Camber vänster sida Volvo 240

Camber är ställbart på 240 så[…]

Felkod på en abs-sensor beror knappast p&ari[…]

Min erfarenhet med just dem kompressorer och ljud […]