Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Johanu71
valln skrev:Uffe roligt skrivet!

Var priset med rabatt utan inbytesbil?
Japp. Min bror får köpa V70:n
av Johanu71
simonhalmstad skrev:Beställdes den verkligen utan farthållare och med plastratt och utan rattknappar? :-O)
Javisst, det är inte klokt. Men gubben tycker det är viktigare att det ser häftigt och sportigt ut utåt. Förarmiljö och moderna funktioner är inte viktigt alls.
av Johanu71
Linqid skrev:Hoppas inte han tänkt sälja den inom ett par år för det andrahandsvärdet kan inte vara kul... :lol:
Nä, han kommer nog att köra den tills han inte kör längre. Sista Volvon för farsan. Blir nog brorsan och jag som får avyttra den i framtiden. Eller behålla den som ett unikt minne av vår biltokige far. :wink:
Användarvisningsbild
av crumpets
Johanu71 skrev:
Spoiler »
Hälsn. Uffe
Helt underbart! Älskar när folk vågar köra 100% utifrån egen smak och totalt skita i vad andra tycker att man ska ha och göra :D Dåligt andrahandsvärde? Vem bryr sig, jag vill ha bilen som jag vill ha den! Iskallt.
Byggde ihop en sån bil nu i volvos bilkonfigurator och gubben har ju bra smak, den blev riktigt snygg 8) Hoppas farsan blir nöjd med bilköpet nu, men det tror jag!
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Har själv provsuttit en V70 D4 vea med utrustningsnivå bas som dom hade tagit hem till rejmes. Men bilen kändes inte så illa som man tror. Dessutom känns det som att ratten är mycket mer slittålig än de övriga varianterna där den under 10.000 mil ser väldigt blanksliten ut.
av Lövet
Det kanske var det som krävdes för att han skulle kunna åka Porsche? Jag skulle kunna göra samma sak faktiskt.

Visst är det märkligt men jag tycker han är modig :)
av dissonans
Men det viktigaste tillvalet är ju med: takluckan. Typ det mesta andra går väl att eftermontera om man så vill.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Har hittat 2 mystiska S80 bilar
.
http://www.blocket.se/halland/Volvo_S80 ... ?ca=20&w=3

1. S80 T4 manuell MY14 tillverkad 2013-02 :-O) (S80 med gamla fronten my13 tillverkades ju längre än till 13-02)
* momentum, digital-tv, taklucka, Premium sound + blis

2. S80 D4 MY14 manuell tillverkad 2013-02 med ungefär samma utrustning som T4:an
* momentum, Digital-tv,taklucka,premiumsound,blis,VOC,crystalwhite+ keyless, textilmattor premium, analog mätare.
http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_S ... ?ca=20&w=3
Är det några förseriebilar/ ihopplock tro? Februari 2013 visade dom väl inte upp MY14?

Som exempel är här en my13 bil som är nyare än båda ovanstående, nyare och tillverkad senare.
http://www.blocket.se/kalmar/Volvo_S80_ ... ?ca=20&w=3
Användarvisningsbild
av crumpets
Lövet skrev:Det kanske var det som krävdes för att han skulle kunna åka Porsche? Jag skulle kunna göra samma sak faktiskt.

Visst är det märkligt men jag tycker han är modig :)
"Porsche" AKA Q7 med VW-motor.....
Hade motsvarigheten funnits för 911 hade jag dock lätt kunnat åka en toksnikad med "liten" (~250+hk) carrera. Men denna styggelse: aldrig.
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 100
Motorhaveri s60 2.4T

PXL_20250818_122030297.jpg Kugghjulet till veva[…]

Halvljus

Förmodligen dålig jord/gammal lampa. Ka[…]

Eller är bilden inte ens på en ID.4 ut[…]