- lör 25 feb 2006, 20:18
#31733
Vi vet inte hur många bilar som lämnades in, men dom sa i inslaget att det var 4:a bilar.
Vi vet inte vilken service bilarna lämnades in på. = Vi vet alltså inte om trummorna skulle demonteras på denna service, eller om inspektion skulle ske genom tittgjugar.
backarna på forden var inte utslitna, men dem var rostangripna.
vi vet inte hur glappt hjllagert var på golfen, kan det ha varit inom toleransen? det är ju rulllager på denna o inte kullager !
vi vet inte om bakbromsarna byttes i onödan på Sabben
vi vet inte hur skicket var på torkarbladen.
--------------
det vi vet är:
att dom missa att ett belägg satfast på Saaben & att deta balägg var slut (mis från verkstan)
Volvon hade inte fått anmärkning på att spolningen var dålig (något en normal kund själv säger till om ifall han vill ha det åtgärdat) (många med så där gammla biler fixar sånt själv)
Volvon fick ingen anmärkning på rosten, dett ingår igentligen inte i servicen men man brukar anmärka på detta om det inom snar framtid är dags för besiktning (desutom fick den vaäll bara bra att veta på besiktningen?)
Forden missa dom ju troligtvis ingen ting på, då jag inte tror att det ingick bortagning av trumor i den service dom gjorde & en anmärkning på navkapslarna är väll inget fel, det är ju upp till kunden om han vill byta.
Forden hade nån form av elfel, men alla funktioner fanns! lagning av elfelet ingår ej i service! vilman attt verkstan ska kolla på elfelet får man ju beställa detta jobb
Golfen missa dom kanske bara att kolla kakhjulslagert, men det vet vi inte , då vi inte vet hur glappt det var.
Insider vrider för mycke på allt för att jag ska ha förtroende för dom i andra tester dom gör! I denna test var dom bättre än dom varit tidigara (läs dom ljög mindre än i dom andra biltesterna dom gjort)
58 skrev:Det lämnades in 4 bilar en ford en volvo en golf och en saab.Här visar du din okunighet i ämnet!
Volvoverkstan klarade sig bäst men inte prickfritt. ford skötte sig bedrövligt eftersom dom missade att bakre bromsarna var helt slut, dessa ramlade i småbitar när insiders mek tog isär dom, däremot så tyckte dom att spruckna navkapslar för över 600:- var viktigt att byta.Saab bytte bakbromsarna även fast dom var helt ok, däremot så missade dom att frambromsarna drog snett och var enligt Motormännen i det närmaste trafikfarliga.Golfen hade verkstan överhuvudtaget inte tagit bort bakhjulen och tittat på bromsarna på, man riggade vänster bakhjul så att man kunde se detta, ändå så var detta ikryssat som en kontrollerad punkt i servicen.Gemensamt för alla verkstäder var att alla ville byta torkarblad och bromsar även fast dessa innan var dokumenterat i bra skick.Enligt en anonym mek så var detta i stort sett standardgrejor man gör eftersom detta är bra och lättförtjänta pengar och något som kunden sällan grymtar så mycket om.
Vi vet inte hur många bilar som lämnades in, men dom sa i inslaget att det var 4:a bilar.
Vi vet inte vilken service bilarna lämnades in på. = Vi vet alltså inte om trummorna skulle demonteras på denna service, eller om inspektion skulle ske genom tittgjugar.
backarna på forden var inte utslitna, men dem var rostangripna.
vi vet inte hur glappt hjllagert var på golfen, kan det ha varit inom toleransen? det är ju rulllager på denna o inte kullager !
vi vet inte om bakbromsarna byttes i onödan på Sabben
vi vet inte hur skicket var på torkarbladen.
--------------
det vi vet är:
att dom missa att ett belägg satfast på Saaben & att deta balägg var slut (mis från verkstan)
Volvon hade inte fått anmärkning på att spolningen var dålig (något en normal kund själv säger till om ifall han vill ha det åtgärdat) (många med så där gammla biler fixar sånt själv)
Volvon fick ingen anmärkning på rosten, dett ingår igentligen inte i servicen men man brukar anmärka på detta om det inom snar framtid är dags för besiktning (desutom fick den vaäll bara bra att veta på besiktningen?)
Forden missa dom ju troligtvis ingen ting på, då jag inte tror att det ingick bortagning av trumor i den service dom gjorde & en anmärkning på navkapslarna är väll inget fel, det är ju upp till kunden om han vill byta.
Forden hade nån form av elfel, men alla funktioner fanns! lagning av elfelet ingår ej i service! vilman attt verkstan ska kolla på elfelet får man ju beställa detta jobb
Golfen missa dom kanske bara att kolla kakhjulslagert, men det vet vi inte , då vi inte vet hur glappt det var.
Insider vrider för mycke på allt för att jag ska ha förtroende för dom i andra tester dom gör! I denna test var dom bättre än dom varit tidigara (läs dom ljög mindre än i dom andra biltesterna dom gjort)