Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Jag litar inte så mycket på att de skulle hjälpa till med hårdvarustrul, kanske skulle man kunna få nåt på deras så kallade garanti men det är inget jag räknar med. Men det känns helt enkelt som att händelsekedjan hårdvaruras->f-bolag som orkar titta efter ordentligt har en såpass låg trolighet att jag kan leva med det :) Dels har jag aldrig läst om en D3 som rasar, har knappt läst om senaste årsmod AW-låda som rasar, och dels har jag hittills inte heller läst om nån som faktiskt fått f-bolagsstrul pga trim... Självklart kan de bli hårdare med det när som helst men som sagt: jag kan leva med det. Hade jag inte haft råd att reparera bilen på egen hand om det sket sig hade jag nog inte gjort detta men som sagt jag kan ändå ersätta rätt dyra pryttlar ur egen ficka om oturen skulle vara framme och det mest troliga är ju att det aldrig kommer bli några problem alls.
Trimmade en V70 med BSR PPC det var en vanlig sugmotor på 140 häst och det fungerade väldigt bra att trimma den med PPC. Bänkade den till 178 Hästar efter trimningen och den fungerar bra än idag och besiktningen har inte sagt något. Det enda som inte görs på den är att uppdatera motorstyrdonet för då försvinner trimningen.
Daydreamer med PPC3(kanske alla ppc?) får du de nya ECU-mjukvarorna fast med trimmet tillagt så efter service är det bara att uppdatera PPC:n på hemsidan och trycka i trimmet på nytt :) Så det har ju gått lite framåt där, känns riktigt smidigt.
Ja så kanske det är :roll: Nu gör vi aldrig mer än bara att byta olja och oljefilter på Volvo så då ingår inte uppdatering av styrdonet.
Det var PPC2 som jag använde.
Användarvisningsbild
av crumpets
6 liter castrol edge fst 0w-30 och ett orginalfilter påväg i posten. Vet nån hur man byter olja och filter på en sån här motor? :lol: Jag har ingen aning var plugg och filter sitter.
Har hunnit köra 1800 mil sedan servicen i somras och om jag nu ska tänja på gränserna lite på motorn får det bli dags att börja göra ett mellanbyte, skadar aldrig med fräsch olja.
av Lövet
Jag har bytt på D5an och då satt oljefiltret otroligt smidigt till på ovansidan av motorn. Hoppas D3an har samma.
Användarvisningsbild
av crumpets
Det ska ju vara samma motor fast nerstrokad så det borde det ju kunna vara! Såg man den direkt eller måste man skruva loss kåpan? Samt plugg, sitter som vanligt längst ner på motorn?
av Lövet
Jag behövde ta loss motorkåpan. Men den sitter med nån slags "sugproppar" så den är bara att lyfta rakt upp.

Pluggen använde jag inte, jag sög ut oljan.
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 31

Men är problemet med låg spänning […]

Om man måste lossna en kylarslang för a[…]

Tysta sommardäck V90

Glöm inte bort er egen hörselkurva n&aum[…]

Luftkudde domkraft