Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag monterade ju bränslevärmare i min v70 bensinare eftersom att, ja ni vet, bilen körs i Sverige och på vintern är det tråkigt med isiga rutor.

Samtidigt monterade jag ett sånt här kit:
T100.png
T100.png (54.31 KiB) Visad 1028 gånger
Jag kan sitta inne på kontoret (jobbet) och starta värme i bilen när den står utanför grindarna t.om! Fabriksområde, ca 600m.

Fungerar superbra
johnnype skrev: tis 07 jan 2025, 23:44 Jag monterade ju bränslevärmare i min v70 bensinare eftersom att, ja ni vet, bilen körs i Sverige och på vintern är det tråkigt med isiga rutor.

Samtidigt monterade jag ett sånt här kit: T100.png

Jag kan sitta inne på kontoret (jobbet) och starta värme i bilen när den står utanför grindarna t.om! Fabriksområde, ca 600m.

Fungerar superbra
Antar detta inte är via Volvo,var och pris?
PalleH skrev: Antar detta inte är via Volvo,var och pris?
Hejsan.
Det är en fjärrstart från Webasto. Volvo använde sig av Webastos prylar under P3 tiden. De hade en variant som heter T91 på den tiden. (bränslevärmaren är ju från Webasto).
THM-100 är mer avancerad och bättre och med mycket bättre räckvidd dessutom. Man kan få tag på dessa från 1000 kronor upp till 6000 kr beroende på hur man väljer att få tag på den. Finns oändligt med alternativ här, det är bara googla.
Retrofitp3 skrev: ons 08 jan 2025, 09:29
PalleH skrev: Antar detta inte är via Volvo,var och pris?
Hejsan.
Det är en fjärrstart från Webasto. Volvo använde sig av Webastos prylar under P3 tiden. De hade en variant som heter T91 på den tiden. (bränslevärmaren är ju från Webasto).
THM-100 är mer avancerad och bättre och med mycket bättre räckvidd dessutom. Man kan få tag på dessa från 1000 kronor upp till 6000 kr beroende på hur man väljer att få tag på den. Finns oändligt med alternativ här, det är bara googla.
Okej tack för tipset får först ta reda på om jag har webasto eller vilket fabrikat det är i min D4.
apersson850 skrev:Vi använder VoC ofta på våra två bilar. Den äldsta, en XC70 2016, har redan möjligheten att starta värmaren via nyckeln. Den andra, en XC90 2019, ska klara 4G.
Ja, starta via nyckel är bara en konfigurationsändring så det kan ju alla aktivera på sina P3or.

XC90in är ju byggd på SPA platformen och ska väl självklart klara 4G men denna tråd handlar bara om P3or.
johnnype skrev:Jag monterade ju bränslevärmare i min v70 bensinare eftersom att, ja ni vet, bilen körs i Sverige och på vintern är det tråkigt med isiga rutor.

Samtidigt monterade jag ett sånt här kit:
T100.png

Fungerar superbra
Finns den att köpa till och programmera till? Hade varit skönt att kunna starta värmaren, men även bilen ibland och då får man bestämma sig vad som är mer värt. Fast ifs.. ska man starta bilen måste man ju vara på bra avstånd så då spelar det ingen roll.
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23

Fälgarna skiljer inte mer än att de hamn[…]

Konstigt elfel

V70 årsmodell 04. Under färd "d&ou[…]

AC fungerar bara på en sida

Hej! Jag har en Volvo s60 2001 och har ett problem[…]

Hej. Har sett några xc60 MY2020/MY2021 som h[…]