- mån 05 maj 2014, 19:26
Nu handla tråden om garagedomkraft men jag tycker ändå att pelardomkraft kan få höra hit. Alla fall skulle göra en struntsak under på bilen så åkte till OK och körde upp bilen på enda lyften de hade, det var liksom fem cm utrymme mellan bilens undersida och lyften så jag såg inte riktigt var jag kunde placera de fyra klossar jag fick som mellanlägg, ville inte få olja i håret heller, klossarna var av nåt sorts plast och hade spruckit inuti så jag var tveksam, men inte tillräckligt tveksam så jag fortsatte efter planen, placerade två så långt fram som möjligt mitt under tröskellådornas fals och de två andra längre bak, lyfte, knak knak, fortsatte lyfta för hade nåt hänt hade det ändå inte kunnat gjorts ogjort, ser då att falsen på ena sidan splittrats så den är tredelad och perfekt grogrund för rost. Kostnad att åtgärda säkert många tusen. Den lilla skitgrejen jag skulle göra fick jag inte gjord för jag hade inte riktigt bra verktyg med mig och blev tveksam vilken sida det var jag skulle åtgärda för det såg inte ut så riktigt på besiktningen som hade bättre lampa och så blev jag nervös av att pengarna ticka för garagehyran och så blev jag på dåligt humör för det gick så jävligt så jag åkte till en verkstad istället. Men summa summarum en skada i underredet istället för en lagad bil. (S)