Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av poseidon
raven76 skrev:Måste bara fråga om inte du blev erbjuden 181hk varianten?
Jag beställde min idag (27/9) och fick då den något chippade 181-hästaren.
Om du vill ha den så kanske du kan ringa säljaren och se om det är möjligt.

Kollade med säljaren, jag får oxå 181 hk.

Det va dock inte säkert att alla får det. Det beror på när ordern är lagd och hur de gamla slutproduceras.

Men det va fina nyheter!

:mrgreen:
Användarvisningsbild
av rikrd
gurklangarn skrev:Har även läst lite om solarplexius, men är lite tveksam. Någon som har erfarenheter av dessa?
Jag har erfarenhet av det! Avråder dig till att sätta dit det. För det första är det inte lätt att se ut på höst/vintermorgnarna/kvällarna och dessutom
har skivorna en tendens att röra på sig! Framför allt den som sitter i bakrutan, varje gång man stänger bagageluckan flyttar den ner sig nån halv cm, spelar ingen roll hur försiktigt man stänger. Hade solarplexius i en SAAB 9-5, Sedan, där funkade det ok, om man bortser ifrån att man inte ser nåt när det är mörkt... Sedan i en V70n, där var det katastrof eftersom att skivorna rörde på sig/skramlade, plus att sikten va lika dålig när det var mörkt..

I bilen jag köpte efter V70in satt det solfilm som var ditsatt av proffs och det var en ren uppenbarelse emot plexit :)
av raven76
poseidon skrev:
raven76 skrev:Måste bara fråga om inte du blev erbjuden 181hk varianten?
Jag beställde min idag (27/9) och fick då den något chippade 181-hästaren.
Om du vill ha den så kanske du kan ringa säljaren och se om det är möjligt.

Kollade med säljaren, jag får oxå 181 hk.

Det va dock inte säkert att alla får det. Det beror på när ordern är lagd och hur de gamla slutproduceras.

Men det va fina nyheter!

:mrgreen:
Min säljare sa att dom hade förbeställt ett antal 163 HK, men dessa var slut så då var det "bara" till att beställa 181 HK istället. Inte ett dugg tråkigt faktiskt! :D
Användarvisningsbild
av SvenB
rikrd skrev: För det första är det inte lätt att se ut på höst/vintermorgnarna/kvällarna och dessutom
har skivorna en tendens att röra på sig! Framför allt den som sitter i bakrutan, varje gång man stänger bagageluckan flyttar den ner sig nån halv cm, spelar ingen roll hur försiktigt man stänger. Hade solarplexius i en SAAB 9-5, Sedan, där funkade det ok, om man bortser ifrån att man inte ser nåt när det är mörkt... Sedan i en V70n, där var det katastrof eftersom att skivorna rörde på sig/skramlade, plus att sikten va lika dålig när det var mörkt..
Det där har du skrivit i andra trådar också. Varför tonar du om det inte skall bli mörkare? Jag trodde det var meningen. Javisst det motsvarar nog väldigt mörk toning, men för de som vill ha det tycker jag Solarplexius fungerar. Att de rör sig har jag inte märkt på de tre bilar som jag haft det på. Men det kanske har med monteringen att göra.
Användarvisningsbild
av rikrd
Har jag skrivit det i andra trådar..? Och vad spelar det för roll? ;)

Jag kör i dagsläget med den mörkaste solfilmen(det kanske jag skrivit i nån annan tråd) och jag anser att den är bra mycket lättare att se ut genom än en solarplexius-skiva..

Monterade enligt anvisningar.. Kanske har att göra med hur tajt plasten/inredningen sitter emot glaset också..

Tur att smaken är delad...
Användarvisningsbild
av poseidon
raven76 skrev:Min ligger en dag efter dig. Så säg gärna till när den hoppar vidare i leveranskedjan. :)
Nu hoppa den till status 5. :-)-)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11
Extremt svårstartad s70 2.4T

Om där är felkoder på motorn s&ari[…]

Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång […]

Körde den genom biltvätten. Blev vä[…]

Hej jag har en 444-53 med B18 o M40 låda - g[…]