Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

purpledodi skrev:Började med att godset sprack när jag borrade bort nitarna. Så limmade fast nya givaren med epoxy. Tydligen var det liiiite snett. För de var stendött. Slutade med att jag la ut dryga tusenlappen till för en beggad fördelare på skroten. Nu lever bilen iaf
haha ja då har du en annan konstruktion än mig :D eller du kanske menade på själva hallgivaren att du bytte själva innanmätet?
VARFÖR rycker den bara när den är kall och man ger ytterst lite gas, om man trycker ner gasen lite till så rycker den inget alls, men den känns väldigt slö innan den blivit varm.

Sypmtom när motorn är kall:

Bilen rycker endast när man har väldigt lite gas. Direkt man trycker ner den lite extra så slutar ryckandet.
Bilen känns stundtals slö när den är kall, som att när man trycker ner gasen händer först ingenting, sen så kommer det lite vrid.

Ska kolla Lambdan ikväll och se vad den säger. Riktigt störande problem! :P
Tror jag har ett liknande problem som dig, varje gång jag startar bilen när den stått ett tag så går den väldigt ojämnt.
Det känns som om den tvekar typ, jag har bytt alla tänd delar osv.
Ska lämna in bilen imorgon för en undersökning så får vi se om dom nu hittar något :)
Hade ju ett exakt likadant fel som du beskriver, mitt vart myyycket bättre när jag ställde upp tändningen som var några grader för låg.
andreasw skrev:Måste det vara några speciella O-ringar eller räcker det med vad som helst?
Det är lite speciell storlek 8x3,2mm. Jag har massor på jobbet, men inte dessa

Mvh
Lennart

Fått hem paketet från Aeromotors med n[…]

Volvo car UX

På grund av skiftet mellan vinter och v&arin[…]

Batterifråga?

Känns igen.

Den stora annons-tråden

En XC60 från 2017 med så pass få[…]