Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av olofp
Eirike93 skrev:Gå in på Volvo, dom har sådana kopplingar liggandes :)
Bytte en sån, kostade väl 27:- eller nåt sånt...
Tack för tipset! De var visst slut för tillfället men de brukade ha dem på lager, nu är det beställt i alla fall!
av olofp
Kompe skrev:Ser väldigt fin ut 8) Som ny
vol:-)
Kul att du kikade in! I helgen när jag gick ut till parkeringen hörde jag en man säga till sin fru: "Den där bilen ser ut att ha kommit hit med en tidsmaskin".

Det var kul att höra :)
av olofp
Jag fick äntligen t-kopplingen till vakuumsystemet, den kostade 37kr tror jag.
Bild

Bilen har fått en inneboende 8)
Bild

740 har mysigt mätarhus när det är mörkt ute
Bild
av volvo740gle1985
Najs, gle är grejern d :) kul med lite bilder
av olofp
Nu har jag fixat högtalare till bakdörrarna. Köpte 5,25¨ av märket Andersson igår när jag var en sväng till Netonnet i Uppsala.
Det fanns inte några fördragna kablar på min bil så det blev ett par timmars arbete faktiskt. Fick skruva loss panelen under instrumentbrädan, panelen under handskfacket, golvlisterna samt listerna på sidostolparna.
När jag trodde att allt var klart märkte jag att det inte gick att veva ner rutorna på bakdörrarna hela vägen :oops: Jag hade visst lagt kablarna fel i dörrarna så det var bara att skruva ur högtalarna och göra rätt :-)-)

Nu kan i alla fall passagerarna i bak också höra det som spelas utan att jag behöver dra på hög volym!
av volvo740gle1985
Najs, så du har oxå Andersson högtalare? Funkar dom bra? Bra ljud osv? Har faktiskt själv sådana å ;)
av olofp
Jadå de spelar fint faktiskt! Nu får det ju bara plats 5,25¨ i dörrarna så det blir ju inget direkt tryck i basen men man hör ändå bastonerna bra.
6¨9or i hatthyllan ger nog bättre ljud men jag vill hålla bilen original.

Kanske fixar en baslåda i bagageluckan istället eftersom det blir en "osynlig" lösning.

Edit: 5,25orna passar i alla fall precis bakom gallret! Gallret kanske buktar ut någon millimeter men det märker man inte.
av volvo740gle1985
Najs! Va bra :D jag har 6'9or som ja ska lägga i hatthylla, d ju ändå snyggt ;) fast original är lockande...
Användarvisningsbild
av päpplet
Det blir en rätt stor skillnad på ljud bara att stoppa i högtalare bak oavsett om det är original eller dyrare. Jag upplevde att jag hade bättre ljud med 4 originalhögtalare än med endast två Gas silver i framdörrarna :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16
Carplay trådlöst?

Denna köpte jag, fungerar utmärk, koppla[…]

Kan du bedöma om du då drar det hjulet […]

Nu så har min höger stora lykta givit u[…]

Jag hade inga nitar på ovansidan faktiskt, d[…]