Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag är glad att jag kan glädja så många med min enfaldhet.. :D Och att det lockar fram lite andra bekännelser!

Och 2444ever, ingen är väl för ung för sällskapsresan! :D Min dotter ska få sin dos när hon är gammal nog! Så hon vet hur man fixar juice när man är på flygplan!

Hubbes2010, min dotter är än så länge bara 2 år och sitter bakåtvänd i baksätet, och då i typ alla fall i vår andra bil.. annars skulle hon nog ha märkt det här innan mig. :D
Kanske kan behöva det! Det har slagit mig att om jag lyckas missa en sån här sak.. vad mer.. och det gäller inte bara bilen. :roll:
Själv brukar jag ha det motsatta problemet. Det händer titt som tätt att jag lånar 5-växlade bilar, då brukar jag vid alla uppväxlingar ihärdigt försöka avsluta med att få i backen :D
Jag känner mig inte så retad, snarare i gott sällskap.. Många har ju öppnat upp sig och berättat om sina egna misstag. ;)
När jag började köra automat (i samband med att jag tog över 940n) så skulle jag ibland, främst när jag parkerade, tvunget trycka ned kopplingen, vilket i 85 % av fallen resulterade i att jag stampade i golvet. I 15 % av fallen däremot ställde jag mig på bromsen... Fast det tog 3-4 resor att träna bort, dessförinnan hade jag aldrig kört automatväxel, jag hade klarat mig livet igenom med bara manuella bilar.

Värst var dock en kvinna som en god vän berättade om. Hon hade köpt en ny bil och när hon haft den i 2-3 månader så kommer min goda vän hem från en resa och springer på damen ifråga. På frågan vad hon har köpt för bil svarar hon stolt "En röd!". När han försöker igen får han tillägget att den är liten. På den raka frågan vad det är för märke får han svaret att hon, efter några månader, inte har den blekaste aning om märket på bilen. Notera då att människan hade köpt och dessutom försäkrat bilen utan att ta notis om detta. Det visade sig vara en VW Golf, efter att min bekante fick inspektera bilen. Jag begär inte att någon skall kunna rabbla hela listan med tillbehör, motorkod och dylikt, det kan inte jag heller, men man borde kanske ha koll på vilken sorts bil man faktiskt äger och kör dagligen.
Ja det kan ju vara praktiskt att kunna om den t.ex blir stulen.. eller om man glömt var man ställt den på parkeringen och det finns andra röda och små bilar på samma parkering. :)
Polisen brukar inte fråga hur många växlar man har om bilen blir stulen va? Så där klarar jag mig! Puh!

Tror du har något fel med solenoiden på[…]

Där blir ett fruktansvärt "göt[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Hej, Har en XC60 årsmodell 2020 som jag haft[…]

Grön laddningsindikering

Vet någon vad det är för skillna[…]