NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jpennerb
Ang. höjden är det inget jag har tänkt på. Men en ökat höjd på vagnar samt ökad bredd gör frontarean betydligt större för nya vagnar jämfört med gamla.

Så åter till ämnet! :wink: Bättre att dra en 1300kg gammal vagn än en ny 1000kg(finns det ens? :roll: )! För övrigt måtte vikten ha ökat en hel del på nyare vagnar! :)
av Kimmen90
Hej, kanske på tiden att trådskaparen själv lägger sig i... Nu är det gjort, den korta husvagnssemester tills fjälls. Efter att ha kollat med personen som skulle fixa den lilla smidiga husvagnen så hade jag ställt in mig på att dra med min 1.8f och på etanol då resan hamna på ca 30 mil tur och retur.

Då jag själv fick se vagnen så visade det sig vara en dubbel boggievagn, 7.3m lång, 2,5m bred och va 1700kg tung. Slutade med att jag lånade en passat, 1,9TDI. efter dessa 30 mil hade passaten dragit ca 26L diesel... Jag vet vad nästa bil kommer att bli...
Användarvisningsbild
av Vojje
Något säger mig att TS inte riktigt hade körkort för att framföra det ekipaget :lol:

Vet inte vad de är värda och vad man ska[…]

VOC Service

2G/3G-näten har precis stängts ner i dit[…]

Har en 2022:a, levererad december -21, sedan i mar[…]

En dämpare låter grymt när den &ou[…]