Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Såja då har jag varit i kontakt med en mycket trevlig och kunnig kille på ATM. Han har haft en V60 T3 -12 inne och gjort en effektmätning. Vill dock inte lämna ut siffrorna än då jag inte fått hans bekräftelse.
Enligt honom så hade det betydelse vilken utväxling bilen hade. Den han testat var en -12 med den lägre utväxlingen..

Så jag kan ärligt säga efter mina 3st senaste bilar jag haft med BSR trim så är detta den sista.
Guru skrev:
Tobbe1977a skrev:Jag har varit i kontakt med BSR angående utväxlingen och det har ingen betydelse vilken av dem du har. Trimmet kommer att ge samma siffror på både den gamla och nya utväxlingen.
Kanske väldigt lika och inom toleransen och därför samma angivna siffror men det är enkel fysik. Givetvis har det betydelse!

Är inte det där en feltolkning av någon?

Ingen betydelse för uppgiven effektökning: Troligen inte
Ingen betydelse för procentuell skillnad av acc före och efter trim 80-120 eller liknande: Troligen viss påverkan beroende på vart man hamnar på momentkurvan med de olika utväxlingarna.
Ingen betydelse för accsiffror i sekunder: Fel, det påverkar en del.
JE Jr skrev:
Guru skrev:
Tobbe1977a skrev:Jag har varit i kontakt med BSR angående utväxlingen och det har ingen betydelse vilken av dem du har. Trimmet kommer att ge samma siffror på både den gamla och nya utväxlingen.
Kanske väldigt lika och inom toleransen och därför samma angivna siffror men det är enkel fysik. Givetvis har det betydelse!

Är inte det där en feltolkning av någon?
?
Nu är jag med på hur du menade. :D

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]