Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Funk skrev:På gamla generationen (P20) så är det väl ungefär 95% chans att det som det går sönder, när och om det går sönder, är kondensorn....
/Thomas
Ja, jag undrar hur många AC som har pajjat för att packningarna har torkat pga att man inte kört kontinuerligt, Eller hur många som har pajjat för att kondensorn är i lövtunn helt obehandlad aluminuim som sitter helt utan skydd i salt och stensprut längst fram i fronten. Saltet får ju alu att fräsa som tomtebrus och stenskotten får den att se ut som ett såll.....
Motivet från min sida är att den inte är på hela tiden bara för att knappen är intryckt. När knappen är intryckt sköter av och påslag själv, den är ju inte så konstant bara för att knappen är "på".
Att det inte fungerar lika bra för dig så vintern är väl helt enkelt att det samlas fukt någonstans, och för oss som har den på jämt hinner det inte bildas någon nämnvärd mängd, till skillnad från ditt fall när du har på den så sällan så innebär det ju att en bra stund i början varje gång du kör den på ska den först torka upp systemet innan den kan torka upp kupén

Av alla bilar jag haft med ac så var nog V70 -09 den mest effektiva när det kommer till förmåga att hålla rutorna fria från imma vintertid.

Tyvärr verkar ju dock kvaliteten på kompressorerna vara rätt dålig på V70 så frågan är om inte det är på ett ut att som i mitt fall slita ut den av användning, eller som i ditt fall, torka ihop.
Felkodläsare: Foxwell NT710

Tack Xanthopteryx. Jag bor 80mil norrut från[…]

Enklaste är förmodligen att ringa till s[…]

Nyckeln går ej i tändningslåset

Jag kan inte få in mer än ca 1 cm av ny[…]

@batmac ,Pannlampa på(?) Ja det börjar[…]