Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Alfredo
ketto skrev:
svenne61 skrev:På bilarna jag har haft har bromsen varit stum när motorn är avslagen.
När man startar sjunker den sakta ner en liten bit. Har inte varit något
fel på bromsen för mig.
Jo, den är stum när man trycker ett par ggr för att sen sjunka när man startat bilen!
Sen åker man bara lite grann och bromsar och då tar den långt ner!

Pettson: Får göra så på de gamla hederliga viset.
Är nog till att fortsätta lufta, tycker dessutom biltemas luftnippel är bättre än att be någon bromsa.
av *pettson*
Jag är en av förespråkarna för att skaffa sej rätt verktyg som gör att man får det lättare.
Jag är själv innehavare av både vacumsug och tryckverktyg till bromsluftning. Backventil fungerar också i dom flesta fall.
Men ingen av dom får en bubbla att flytta sej som står på fel ställe. Det som då återstår är att få vätska att flöda helt utan mottryck.
Då återstår bara en vän som hjälper till och sen använda rätt metod.
Användarvisningsbild
av ketto
Så, nu har ja fått ordning på skräpet! Visade sig att de var bara luftnipplarna bak som jävlades, är 2 st på varje ok på AWD, så ja bytte dom och luftade med backventilshistorien. Funkade så iaf men ska be ägaren till bilen hjälpa mig att lufta på de riktiga viset!

Nu plöjde man ner nån krona på bilen tyvärr, men that`s life.

Så nu sjunker inte pedalen vid broms iaf.

Och anslutningen till värmepaketet läckte oxå tydligen, va en O-ring som va dålig så ja bytte alla O-ringar ja hittade. :D
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]