- ons 10 okt 2012, 17:29
Tycker det vart lite rörigt här. Men om du konvertera bilens original HELLJUS till xenon skulle jag bara köpa ett xenonkit och konverta plug and play. Inte hålla på med extra kablar, relä o allt vad som nämns. Det behöver du däremot om du ska koppla extraljus och det är då du använder kontakten under luftfilterboxen. Som sagt, så skulle JAG ha gjort och jag vet att det fungerar på både min bil och många andra Volvo P2 som detta gäller.
Sen ang knappen vid växelspaken (som är till extraljusen). Det är bara om du har en senare mjukvara som den alltid är aktiverad. Annars måste du trycka på den varje gång du startar bilen för att "aktivera" extraljusen. Vet inte när den mjukvaran kom så den är inlagt från fabrik så att säga. På min -06 var det inte den så ifall du inte uppdaterat mjukvaran på din -04 så kommer den inte vara aktiverad hela tiden.
Sorry för OT.
Sen ang knappen vid växelspaken (som är till extraljusen). Det är bara om du har en senare mjukvara som den alltid är aktiverad. Annars måste du trycka på den varje gång du startar bilen för att "aktivera" extraljusen. Vet inte när den mjukvaran kom så den är inlagt från fabrik så att säga. På min -06 var det inte den så ifall du inte uppdaterat mjukvaran på din -04 så kommer den inte vara aktiverad hela tiden.
Sorry för OT.
- By S6024t