Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av peetan
Mccartney skrev:Varför inte köpa en T6 om man vill ha mer fart??
Det blir nog en sån nästa gång. Men de ju alltid så i mitt fall att jag vill ha ut mer effekt än Org
Användarvisningsbild
av akterspegel
Billigare i skatt eller rättare sagt skattebefriad
Billigare försäkring.
Lägre vikt.
Billigare i drift.

Kommer säkert på mer om jag får fundera mer än 5sek.
av Mccartney
akterspegel skrev:
Billigare i skatt eller rättare sagt skattebefriad
Billigare försäkring.
Lägre vikt.
Billigare i drift.

Kommer säkert på mer om jag får fundera mer än 5sek.
Billigare i drift blir det kanske inte när alla garantier är borta o växellådan o motorn går i sönder.....samt hur ser andrahandsvärdet ut?
av HiTek
Bara för att en bil har annan mjukvara eller är modifierad på något annat sätt så betyder inte det att bilen måste gå sönder.
Ja, lite mer slitage blir det, men allt hänger på hur bilen är skött och hur föraren väljer att köra med bilen. Bilen kan gå sönder även om den är helt original, inga problem att köra sönder något om man bara vill.
av jpennerb
2.5FT är en miljöbil och går utmärkt att köra på etanol något som inte T6 kan göra. Det gör att skatten bara är 1300kr/år jämfört med T6 som ligger runt 3500kr(?) T6 går väl heller inte köra med en manuell låda vilket inte alla vill göra.
av Maximuspro
För att 5an e en underbar motor.

Sent from my BlackBerry 9800 using Tapatalk
Användarvisningsbild
av akterspegel
Någon som vet om volvo har lagt in någon mer spärr som försvårar för trimfirmorna?
Jag får inte in trimmet igen efter service 2.0 i somras!
av Johannnes
akterspegel skrev:Någon som vet om volvo har lagt in någon mer spärr som försvårar för trimfirmorna?

Kan vara mjukvaran i boxen som behöver uppdateras till den nya mjukvaran i bilen.
Användarvisningsbild
av akterspegel
Johannnes skrev:
akterspegel skrev:Någon som vet om volvo har lagt in någon mer spärr som försvårar för trimfirmorna?

Kan vara mjukvaran i boxen som behöver uppdateras till den nya mjukvaran i bilen.
Det är gjort men det kommer bara mängder med larm bla startspärr så den går bara på originalmjukvara.. Skittrisst!!
Användarvisningsbild
av Guru
Något är gjort med bilen iom Service 2,0. Så här skriver en välkänd trimfirma på sin hemsida.
Bilar som har gjort Volvo service 2,0 måste avkodas innan PPC kan användas. Avkodning görs över dagen på ett servicecenter eller igenom att styrenheten skickas till oss.
Exakt vad som gjorts vet jag dock inte. Men din trimmare vet nog.
V90 läggs ner.

Men ökade gjorde den väl inte heller set[…]

Att tanka en dieselbil motsvarar en laddeffekt so[…]

Oljebyte motor Volvo 240 B230E

Hel- eller delsyntet? Mina två senaste oljeb[…]

Köpråd, årsmodell 2020-2023

Sensus startar om varje gång du stäng[…]